سه شنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۳
آستون مارتین AMR25

معرفی آستون مارتین AMR25: خودروی فرمول ۱ جدید آلونسو

1403-12-07 زمان مطالعه: 6 دقیقه 3

به گزارش مجله ماشین، آستون مارتین خودروی جدید خود برای رقابت در قهرمانی فرمول یک ۲۰۲۵، AMR25 را معرفی کرد. این تیم که مقر آن در سیلوراستون است، امیدوار است پس از فصل ناامیدکننده ۲۰۲۴، که در آن در جایگاه پنجم در جدول قهرمانی سازندگان قرار گرفت و نتوانست به سکو دست یابد، به فرم خود بازگردد.

در حالی که تیم چشم‌اندازهایی برای آینده دارد، طراح معروف آدریان نیوی از مارس ۲۰۲۵ به آستون مارتین خواهد پیوست، پس از آنکه سال ۲۰۲۴ را در مرخصی از ردبول سپری کرد. با توجه به دیر رسیدن نیوی، او به طراحی خودروی ۲۰۲۶ خواهد پرداخت که اولین مدل بر اساس قوانین جدید خواهد بود.

AMR25 آخرین خودروی آستون مارتین است که از واحد نیروی مرسدس استفاده می‌کند، زیرا این تیم در سال ۲۰۲۶ به تیم کارخانه‌ای هوندا تبدیل خواهد شد.

آستون مارتین AMR25
آستون مارتین AMR25

در بخش رانندگان، فرناندو آلونسو برای سومین فصل متوالی با آستون مارتین ادامه می‌دهد. آلونسو امیدوار است که قهرمانی‌های خود در سال ۲۰۲۳، که شامل هشت بار قرار گرفتن بر روی سکو و کسب جایگاه چهارم در قهرمانی رانندگان بود، تکرار کند. او گفت: “ما در سال ۲۰۲۴ چیزهای زیادی آموختیم و تیم از آن به‌عنوان نیروی محرکه برای فصل جدید استفاده کرده است.”

بیشتر بخوانید

راننده کانادایی، لانس استرول، برای سومین سال متوالی با آلونسو همکاری خواهد کرد و قصد دارد به فرم ۲۰۲۰ خود بازگردد، زمانی که دو بار بر روی سکو قرار گرفت و در ترکیه برای ریسینگ پوینت پول پوزیشن را به دست آورد.

فیلیپه دروگوویچ از برزیل همچنان به‌عنوان راننده ذخیره آستون مارتین باقی خواهد ماند. جاک کراوفورد، ستاره آمریکایی فرمول ۲ و استافل وان‌دورن، قهرمان سابق فرمول E، نیز در تیم ذخیره‌های آستون مارتین قرار دارند.

آستون مارتین برای فصل ۲۰۲۵ همچنین یک مدیر جدید به نام اندی کاول دارد. کاول که در ژوئیه ۲۰۲۴ به‌عنوان مدیر اجرایی گروه آستون مارتین منصوب شد، جایگزین مایک کرک شد. کاول پیش از این مسئول بخش واحد نیروی مرسدس بود و در دوران مدیریت او، مرسدس هفت قهرمانی رانندگان و هشت قهرمانی متوالی سازندگان را به دست آورد.

آستون مارتین AMR25
آستون مارتین AMR25

کاول گفت: “من هیجان‌زده‌ام که فصل جدید آغاز می‌شود و AMR25 فردا در بحرین وارد پیست خواهد شد. این نتیجه سخت‌کوشی و تعهد در کمپ فناوری AMR است.”

او همچنین افزود: “در طراحی خودروی امسال، ما از تجربیات و بازخوردهای فصل گذشته استفاده کرده‌ایم. تمرکز ما بر ساخت خودرویی است که رانندگی راحت‌تری برای لانس و فرناندو فراهم کند و ویژگی‌های منفی آن را کاهش دهیم. رقابت از همان ابتدا در استرالیا فشرده خواهد بود و اهداف ما واقعی هستند. ما به‌دنبال پیشرفت در تمام زمینه‌ها، به‌ویژه با تغییرات قوانین در ۲۰۲۶ هستیم.”

با وجود تنزل رتبه، مایک کرک همچنان در آستون مارتین باقی خواهد ماند و در ژانویه ۲۰۲۵ به‌عنوان رئیس بخش پیست تیم منصوب شد. انریکو کاردیله، رئیس سابق توسعه آیرودینامیک فراری، نیز به‌عنوان رئیس فنی از ژوئیه به تیم پیوسته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×