معرفی پورشه ۹۴۴ توربو کوپه ۱۹۸۹: از پیست به جاده
به گزارش مجله ماشین، پورشه ۹۴۴ توربو، یکی از خودروهای کلاسیک و محبوب این برند آلمانی، داستانی جذاب دارد که از پیستهای مسابقه آغاز شد. این خودرو در ابتدا برای مسابقات تکبرند ۹۴۴ توربو کاپ در سال ۱۹۸۷ با پیشرانهای ۲۵۰ اسببخاری استفاده شد. یک سال بعد، همین پیشرانه قدرتمند در مدل ۹۴۴ توربو S به کار گرفته شد و نهایتاً در سال ۱۹۸۹، به عنوان جایگزین نسخه ۲۲۰ اسببخاری، راهی جادهها شد.

- پیشرانه: موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۵ لیتری توربو با ۲۵۰ اسببخار قدرت.
- شتاب و سرعت: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت.

- سیستم انتقال قدرت (Transaxle): یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو، طراحی ترنساکسل بود؛ به این معنی که موتور در جلو و جعبهدنده ۵ سرعته دستی در عقب قرار گرفته بود. این طراحی باعث توزیع وزن تقریباً ایدهآل و هندلینگ بسیار عالی خودرو میشد.
- ترمز و تعلیق: پورشه ۹۴۴ توربو به سیستم ترمز دیسکی خنکشونده در هر چهار چرخ و ترمز ABS مجهز بود. سیستم تعلیق اسپرت و رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی نیز از دیگر مشخصات آن بودند.

تولید این خودروی اسپرت ترنساکسل پس از ساخت ۳,۷۳۸ دستگاه، در سال ۱۹۹۱ طبق برنامهریزی قبلی متوقف شد. پورشه ۹۴۴ توربو به دلیل تعادل بینقص، عملکرد قوی و طراحی جذاب، جایگاه ویژهای در قلب علاقهمندان به خودروهای کلاسیک دارد.