جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» مقاله » فنی » یادی از کامیون های قهرمان مرسدس بنز
machinemag 2 1

یادی از کامیون های قهرمان مرسدس بنز

۱۴۰۱-۰۶-۲۰

در تاریخ مرسدس بنز، دو کامیون قهرمان از دو نسل مختلف بر صفحات زرین این سازنده نقش بسته اند. کامیون فوق العاده زیبا از سری محبوب SK با کد 1450S که در اوایل دهه 90 میلادی روانه پیست های کامیون رانی شد. مرسدس بنز در اواخر دهه هشتاد، قهرمان مسلط مسابقات کامیون رانی بود اما ظهور کامیون مسابقه ای جدید مان به نام فونیکس، رقیب کهنه کارش را به فکر چاره ی جدیدی انداخت که نتیجه تولد SK 1450 S بود.

مجله ماشین – نوشته: عماد احمد یوسفی  / در تاریخ مرسدس بنز، دو کامیون قهرمان از دو نسل مختلف بر صفحات زرین این سازنده نقش بسته اند. کامیون فوق العاده زیبا از سری محبوب SK با کد ۱۴۵۰S که در اوایل دهه ۹۰ میلادی روانه پیست های کامیون رانی شد. مرسدس بنز در اواخر دهه هشتاد، قهرمان مسلط مسابقات کامیون رانی بود اما ظهور کامیون مسابقه ای جدید مان به نام فونیکس، رقیب کهنه کارش را به فکر چاره ی جدیدی انداخت که نتیجه تولد SK 1450 S بود.
این کامیون با برخورداری از پیشرانه V10 به حجم ۱۸.۲ لیتر دارای ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰۰ نیوتن متر گشتاور بوده! و تقویت آن توسط شرکت سوییسی Larag صورت پذیرفته بود.
سال ۱۹۹۸ میلادی، مرسدس بنز نسخه اسپرت آتگو را با نام Atego Race با تجهیز به پیشرانه V6 به حجم ۱۱.۵ لیتر روانه مسابقات قهرمانی اروپا نمود، این کامیون دارای ۱۴۹۶ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بود. این سرعت توسط سازنده محدود شده بود ولی با این وجود کسب قهرمانی سال ۹۸ نتیجه غوغای این کامیون اسپرت بود. این کامیون، سال ۲۰۰۱ با خروج مرسدس بنز از مسابقات برای همیشه بازنشسته و راهی موزه بنز گردید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×