جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » سیستم پیل سوختی هیدروژنی جدید هوندا
سیستم پیل سوختی هیدروژنی جدید هوندا

سیستم پیل سوختی هیدروژنی جدید هوندا

۱۴۰۱-۱۱-۲۴

مدل مبتنی بر CR-V از انرژی پاک هیدروژن بهره خواهد برد.

به گزارش مجله ماشین، ما می دانیم که برخی از خودروسازان بزرگ مانند BMW و Toyota در حال کار بر روی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی هستند.

این برندها حتی مدل های پیل سوختی هیدروژنی را به مصرف کنندگان ارائه می دهند که واقعاً می توانند خریداری کنند.

در ماه‌های گذشته، BMW یک نوع سلول سوختی هیدروژنی X5 جدید را معرفی کرد. تویوتا در سال های گذشته این خودرو را که Mirai نامیده بود به عنوان پیل سوختی هیدروژنی به مصرف کنندگان عرضه می کرد.

اکنون در بین این برندها هوندا نیز اضافه شده است. قبلاً گفته شده بود که این خودروساز مستقر در ژاپن خودروهایی را با جنرال موتورز توسعه خواهد داد.

اکنون هوندا در حال توسعه یک خودروی پیل سوختی هیدروژنی مبتنی بر CR-V است. سیستم پیل سوختی هیدروژنی، که از یک واحد نیروگاه هوشمند و مخازن سوخت تشکیل شده است، خودرو را قادر می‌سازد تا از نظر محیط‌زیستی به بهترین شکل بازی کند.

مدل پیل سوختی مبتنی بر CR-V در مرکز توسعه عملکرد هوندا در اوهایو تولید خواهد شد. هوندا قبلاً NSX را در این مرکز تولید کرده بود. انتظار می رود مدل هوندا مبتنی بر CR-V و سلول سوختی هیدروژنی ابتدا در ژاپن و آمریکای شمالی به فروش برسد. فروش این خودرو از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

این پیل سوختی نسل بعدی با مشارکت جنرال موتورز ساخته شده است و هوندا توضیح می دهد که دو سوم ارزان تر از پیل سوختی مورد استفاده در نوع هیدروژنی مدل Clarity است. البته این امر باعث کاهش قیمت خودرو در حین ارائه به کاربر نهایی می شود.

آیا فکر می کنید خودروهای هیدروژنی می توانند جایگزین مدل های باطری شوند؟

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×