چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا کرولای جدید با فناوری هیبریدی نسل پنجم
تویوتا کرولای جدید با فناوری هیبریدی نسل پنجم

تویوتا کرولای جدید با فناوری هیبریدی نسل پنجم

۱۴۰۱-۱۲-۰۶

تویوتا کرولا، ترجیح داده شده ترین مدل در جهان را با فروش بیش از 50 میلیون دستگاه از زمان آغاز به کار آن در سال 1966، با ویژگی های ایمنی پیشرفته، نسل پنجم فناوری هیبریدی و گزینه های تجهیزات جدید ارائه کرده است.

به گزارش مجله ماشین، کرولا جدید که با طراحی مدرن تر و پویاتر خود جلب توجه می کند، با قیمت هایی از ۷۰۶ هزار و ۹۰۰ لیر در نمایشگاه های تویوتا جای خود را به خود اختصاص داد.

کرولا جدید با گزینه های موتور خود که کارایی و لذت رانندگی بالایی را ارائه می دهد، از جمله موتورهای ۱.۵ لیتری بنزینی و ۱.۸ لیتری هیبریدی توجه را به خود جلب می کند. کرولا با موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر عرضه می شود، در حالی که نسخه موتور هیبریدی کرولا بار دیگر نقطه مرجع برای کارایی و عملکرد است.

تویوتا کرولای جدید با فناوری هیبریدی نسل پنجم

نسل جدید سیستم هیبریدی ۱.۸ لیتری که با باتری جدید لیتیوم یونی خود قدرتمندتر و کارآمدتر شده و موتور الکتریکی و موتور بنزینی را ترکیب می کند، قدرت را ۱۵ درصد افزایش می دهد و ۱۴۰ اسب بخار و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کرولا هیبریدی ۱.۷ ثانیه بهبود یافته و به ۹.۳ ثانیه کاهش یافته است. در حالی که میانگین انتشار CO2 کرولا هیبریدی، که راندمان آن با بهبود عملکرد افزایش یافته است، ۱۰۲-۱۰۷ گرم در کیلومتر است، مدل جدید همچنین با مصرف سوخت پایین ۴.۵-۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر توجه را به خود جلب می کند.

کرولا جدید بر اساس معماری جدید جهانی تویوتا (TNGA) با پلت فرم الکترونیکی جدید ساخته شده است و تجربه دیجیتالی فراگیرتری را ارائه می دهد. مدل جدید دارای یک سیستم چند رسانه ای کاربردی تر و یک صفحه نمایش دیجیتال رنگی ۱۲.۳ اینچی کاملا دیجیتال و قابل تنظیم است.

سیستم چندرسانه‌ای Toyota Touch 2 جدید نیز عملکرد سریع‌تر و گزینه‌های ارتباطی مختلف را ارائه می‌دهد. در کرولا، که دارای صفحه نمایش لمسی ۱۰.۵ اینچی چند رسانه ای است، دکمه های فیزیکی برای روشن/خاموش کردن تهویه مطبوع و سیستم صوتی برای استفاده آسان حفظ شده است. سیستم چندرسانه‌ای که پاسخ‌های سریع‌تر و شهودی‌تری را برای تجربه کاربری پیشرفته‌تر ارائه می‌دهد، همچنین دارای Apple CarPlay بی‌سیم و تلفن هوشمند Android Auto سیمی است.

تویوتا کرولای جدید با فناوری هیبریدی نسل پنجم

سیستم جلوگیری از برخورد رو به جلو در کرولا جدید برای شناسایی عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسوارانی که از جهت مخالف به اضافه وسایل نقلیه در جاده تحت شرایط خاص می آیند، توسعه یافته است. سیستم پیشگیری از برخورد در محل اتصال که به امکانات ایمنی اضافه شده است، در صورت بروز تصادفات و برخوردهای احتمالی به راننده به صورت شنیداری و بصری هشدار می دهد و می تواند با ترمز خودکار در مواقع لزوم از تصادف جلوگیری کند.

علاوه بر این؛ کمک فرمان اضطراری، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، کمک سبقت، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم هوشمند ردیابی خطوط، سیستم هشدار نقاط کور از دیگر ویژگی های ایمنی برجسته کرولا جدید است.

طراحی بیرونی کرولا جدید با جلوپنجره جدید، قاب‌های مه شکن و چرخ‌های طراحی جدید ظاهری مدرن‌تر، معتبرتر و پویاتر دارد. برای مدل ۲۰۲۳ کرولا، ۲ رنگ جدید متالیک بیرونی اضافه شده است، آبی اقیانوس آرام و خاکستری متالیک. کرولا جدید فضای داخلی مدرن تری با اثاثه داخلی جدید، سطوح مدرن و رنگ های داخلی تازه و روشن دارد. علاوه بر فضای داخلی مشکی رنگ، کرولا را می توان با رنگ داخلی روشن کاملاً جدید خود که با بافت جدید ارائه می شود ترجیح داد.

تویوتا کرولای جدید با فناوری هیبریدی نسل پنجم

کرولا جدید که دارای گزینه های موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و ۱.۸ لیتری هیبریدی است، در ۱۰ نسخه مختلف عرضه می شود که با تجهیزات غنی خود متمایز هستند. در کرولا که دارای نسخه های Vision، Dream، Dream X-Pack، Flame X-Pack و Passion X-Pack است، نسخه پایه بنزینی ۱.۵ لیتری Vision را می توان با گیربکس ۶ سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT ترجیح داد.

با شروع از نسخه Dream، چرخ‌های آلیاژی آلومینیومی ۱۶ اینچی با طراحی جدید، صفحه نمایش رنگی ۱۲.۳ اینچی TFT، واحد شارژ بی‌سیم، سیستم چندرسانه‌ای Toyota Touch 2 8 اینچی و تجهیزات اپل کارپلی بی‌سیم به صورت استاندارد در کرولا ارائه می‌شوند. علاوه بر این؛ فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای و دوربین دید عقب از ویژگی های مهم نسخه Dream هستند. تویوتا Safety Sense 3 که شامل پیشرفته‌ترین ویژگی‌های امنیتی در تمامی آپشن‌های هیبریدی است، به‌صورت استاندارد به سیستم استارت بدون کلید و سنسور باران مجهز شده است. علاوه بر نسخه دریم بنزینی، نسخه ایکس پک کرولا دریم دارای ویژگی هایی مانند سانروف، سیستم مالتی مدیا ۱۰.۵ اینچی تویوتا تاچ ۲، سنسور باران و آینه عقب خود کم نور می شود.

در نسخه Flame X-Pack علاوه بر دریم ایکس پک بنزینی، ویژگی هایی مانند رینگ های آلیاژی آلومینیومی ۱۷ اینچی با طراحی جدید، سیستم ورود هوشمند، سیستم استارت بدون کلید، تیره شدن شیشه های عقب و کناری عقب و روشنایی محیط ارائه شده است.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×