سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آرامکو عربستان شریک سرمایه گذاری رنو و جیلی شد
آرامکو عربستان شریک سرمایه گذاری رنو و جیلی شد

آرامکو عربستان شریک سرمایه گذاری رنو و جیلی شد

۱۴۰۱-۱۲-۱۳

هنوز مشخص نیست که جیلی و رنو هر کدام چقدر در این شرکت سهم خواهند داشت.

به گزارش مجله ماشین، ماه های گذشته درباره شرکتی صحبت کردیم که با مشارکت رنو و جیلی تاسیس خواهد شد. این شرکت موتورهای احتراق داخلی تولید می‌کند و بر روی پیشرانه‌ها تحقیق می‌کند. آرامکو، سومین نامی که وارد می شود که برخی از شما در فرمول ۱ با آن آشنا هستید.

رویترز قبل‌تر اعلام کرد که آرامکو ۲۰ درصد از سهام این شرکت را به دست خواهد آورد که با مشارکت رنو و جیلی که برای موتورهای احتراق داخلی و فناوری های هیبریدی گرد هم می آیند، ایجاد خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که جیلی و رنو هر کدام چقدر در این شرکت خواهند داشت. علاوه بر این، طبق برخی شایعات، هر شرکت دارای سهام برابر خواهد بود. این سرمایه گذاری مشترک قصد دارد موتورهای احتراق داخلی و واحدهای هیبریدی کارآمد را با نزدیک شدن صنعت خودرو به عصر برق گام به گام توسعه دهد.

لوکا دی میو، مدیرعامل غول خودروسازی فرانسوی رنو اعلام کرد، این همکاری با آرامکو به شرکت جدید متمرکز بر پیشرانه ما کمک می کند تا یک موتور احتراق داخلی با آلایندگی بسیار پایین تولید کند.

با مشارکت آرامکو، ما دانش بی‌نظیری برای کمک به توسعه نوآوری‌های مهم در سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن خواهیم داشت. وی همچنین در مورد اهمیت این شرکت نفتی اظهاراتی را بیان کرد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×