پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروی برقی فولکس واگن با قیمت زیر ۲۰۰۰۰ یورو
طرح خودروی مفهومی فولکس واگن

خودروی برقی فولکس واگن با قیمت زیر ۲۰۰۰۰ یورو

۱۴۰۱-۱۲-۲۷

فولکس واگن در حال کار بر روی یک خودروی برقی بسیار مقرون به صرفه است.

به گزارش مجله ماشین، خودروساز آلمانی فولکس واگن با رویدادی که دیروز برگزار کرد، خودروی مفهومی جدید ID.2all را معرفی کرد. اعلام شده است که این مدل که در سال ۲۰۲۵ وارد تولید انبوه می شود، قیمت اولیه آن کمتر از ۲۵۰۰۰ یورو خواهد بود. با این حال، طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط این شرکت، این برند می‌خواهد خودروی مقرون به صرفه‌تری را روانه بازار کند.

در جریان کنفرانس خبری کانسپت ID.2all، فولکس واگن اعلام کرد که در حال کار بر روی خودروی دیگری با قیمت اولیه کمتر از ۲۰۰۰۰ یورو است. حتی داچیا اسپرینگ در حال حاضر در اروپا با قیمت اولیه کمی بیش از ۲۰۰۰۰ یورو در دسترس است.

در ادعاهای قبلی عنوان شده بود که کانسپت ID.2all که با نام ID.2 یا ID.Golf وارد تولید خواهد شد، مدل ابتدایی EV این شرکت خواهد بود. با این حال، مدل دیگری که ممکن است نام ID.1 را داشته باشد توسط این شرکت در حال توسعه است. مدل مقرون‌به‌صرفه‌تری فولکس‌واگن که روی آن کار می‌کند، احتمالاً خواهر و برادر Cupra UrbanRebel خواهد بود. مدل مقرون به صرفه یک برادر نیز در سمت اشکودا خواهد داشت.

فولکس واگن در حال حاضر قصد دارد این خودرو را در کارخانه های خود در مارتورل اسپانیا تولید کند. این مدل جزو ۱۰ خودروی برقی خواهد بود که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ معرفی کند. ما انتظار داریم مدلی که بر روی پلتفرم MEB Entry ساخته خواهد شد و مانند ID.2all، دیفرانسیل جلو باشد.

طبق این پلتفرم، انتظار می‌رود این خودرو دارای یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۲۳۱ اسب بخار قدرت و یک باتری مقرون‌به‌صرفه لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) با ظرفیت ۵۷ کیلووات ساعت باشد. این بدان معناست که این وسیله نقلیه می تواند با توجه به میانگین WLTP برد ۴۰۰ کیلومتر را ارائه دهد. ما انتظار داریم این خودرو در سال ۲۰۲۶ یا بعد از آن رونمایی شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×