پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا سوپرا پلاسما نارنجی ۱۰۰ ادیشن معرفی شد
تویوتا سوپرا پلاسما نارنجی 100 ادیشن

تویوتا سوپرا پلاسما نارنجی ۱۰۰ ادیشن معرفی شد

۱۴۰۲-۰۲-۰۹

خودروساز ژاپنی تویوتا تولید 100 دستگاه از نسخه ماشین مسابقه ای GT4 یکی از مدل های بسیار محبوب خود، سوپرا را جشن می گیرد. در این زمینه، این برند دو نسخه جدید متفاوت را معرفی کرده است.

به گزارش مجله ماشین، تنها ۱۰۰ دستگاه از نسخه موسوم به سوپرا پلاسما نارنجی ۱۰۰ ادیشن تولید خواهد شد. تویوتا برای این خودرو قرعه کشی خواهد کرد و مشتریان بالقوه را انتخاب خواهد کرد. چرخ های مشکی مات و کالیپرهای ترمز مشکی به صورت انحصاری برای این نسخه عرضه خواهند شد.

در فضای داخلی، ترکیبی از چرم سیاه و آلکانترای مشکی پیش روی ما ظاهر می شود. لوگوی “Supra 100 Edition” در سمت سرنشین این خودرو است. علاوه بر این، دوخت قرمز روی صندلی ها از جمله جزئیاتی است که اسپرت بودن فضای داخلی را افزایش می دهد. از نظر فنی، تنها گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در این نسخه ارائه خواهد شد.

تویوتا سوپرا پلاسما نارنجی 100 ادیشن

بر اساس اعلام تویوتا، قیمت این خودرو حدود ۵۶۰۰۰ دلار خواهد بود. این وسیله نقلیه برای اولین بار به عنوان بخشی از مسابقه Super GT در تاریخ ۳-۴ می به نمایش گذاشته می شود. این خودروساز ژاپنی سوپرا GT4 را از مارس ۲۰۲۰ به فروش رسانده است.

از آن زمان تا کنون این خودرو ۷۹ برد کلاس و ۲۰ برد کلی کسب کرده است. او همچنین به ۲۰۷ سکو دست یافت. در ایالات متحده آمریکا، سوپرا GT4 می تواند در مسابقاتی مانند IMSA Michelin Pilot Challenge، GT America Powered by AWS و Pirelli GT4 شرکت کند.

علاوه بر همه اینها، گفته می شود، تویوتا در حال کار بر روی نسخه GRMN با عملکرد بیشتر سوپرا است. انتظار می رود در این نسخه، موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر توئین توربو BMW M با کد S58 ظاهر شود. این خودرو به همراه واحد قدرت، ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

سال گذشته، سازنده ژاپنی نسخه سبک شده این خودرو را برای بازار اروپا عرضه کرد. همراه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی، این خودرو دارای چرخ‌های ۱۹ اینچی و صندلی‌های سبک‌تر با روکش پارچه‌ای است. به این ترتیب خودرو تقریباً ۳۸ کیلوگرم سبک شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×