جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اشکال در اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو
سیستم یکپارچه خودرو

اشکال در اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو

۱۴۰۲-۰۲-۱۹

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درج عبارت اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در سامانه یکپارچه خرید خودرو درست نبوده و اشکالات اساسی دارد و باعث نگرانی مردم شده است که باید اصلاح شود.

به گزارش مجله ماشین، مهدی طغیانی با اشاره به قید عنوان اخذ مالیات بر عایدی سرمایه پیرو ثبت نام خودرو از سامانه یکپارچه جامع خودرو و اشکالات ایجاد شده در این بخش،گفت: اخیرا مشاهده شده که مردم در زمان ثبت نام خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو با عبارت اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مواجه می شوند که در این بخش ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب نشده بلکه مصوبه مالیات بر سوداگری مصوب شده و در شورای نگهبان مراحل بررسی و نهایی شدن را طی می کند.

به هیچ وجه در مصوبه مجلس در زمینه مالیات بر سوداگری گفته نشده، خرید یک فقره خودرو مشمول مالیات بر سوداگری خواهد شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همچنین این نکته هم حائز اهمیت است که به هیچ وجه در مصوبه مجلس در زمینه مالیات بر سوداگری گفته نشده، خرید یک فقره خودرو مشمول مالیات بر سوداگری خواهد شد.ملاک شمولیت بر اساس قانون مالیات بر سوداگری مستندات موجود در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی است.

طغیانی ادامه داد: بنابراین ذکر این قید در اطلاعیه سامانه یکپارچه خرید خودرو درست نبوده و اشکالات اساسی دارد و باعث نگرانی مردم شده است که باید اصلاح شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×