پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا راو ۴ پرفروش ترین خودروی سال ۲۰۲۲
تویوتا راو4

تویوتا راو ۴ پرفروش ترین خودروی سال ۲۰۲۲

۱۴۰۲-۰۲-۱۹

شرکت تحقیقاتی JATO Dynamics گزارش مفصل خود را از فروش خودرو در سال 2022 در روزهایی که در بهار سال 2023 زندگی می کنیم، منتشر کرده است.

به گزارش مجله ماشین، در سال گذشته ۷۹.۴ میلیون دستگاه خودرو فروخته شده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۲ درصدی را نشان می دهد. در حالی که کاهش در بازارهایی مانند آمریکای شمالی، اروپا و چین وجود داشت، افزایش فروش در مناطقی مانند هند و آفریقا مشاهده شد.

علاوه بر این، پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ نیز توسط این شرکت معرفی شدند. بر اساس گزارش منتشر شده، تویوتا RAV4 با فروش بیش از یک میلیون دستگاه، پرفروش ترین خودروی جهان در سال ۲۰۲۲ شد. ۴۳ درصد از فروش در کانادا و ایالات متحده انجام شده است. پس از این خودرو، تویوتا مدل کرولا با فروش حدود ۹۹۲۰۰۰ دستگاه قرار گرفت.

تسلا مدل Y با فروش تقریباً ۷۴۷۰۰۰ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت. تویوتا ، تسلا ، فورد، نیسان و هوندا در بین ۱۰ خودروی برتر جای گرفتند. طبق آمار و ارقام، تویوتا بزرگترین خودروساز جهان است. از هر ۱۰۰ خودروی فروخته شده در سال گذشته ۱۳ دستگاه توسط تویوتا ساخته شده است. علاوه بر این، این شرکت با فروش در چین، فروش سالانه خود را ۰.۳ درصد افزایش داد. چین با عبور از ایالات متحده به بزرگترین بازار این برند تبدیل شده است.

جدول آمار پرفروش ترین خودروها در جهان

سپس گروه فولکس واگن با کاهش ۱۰ درصدی مقام دوم را به خود اختصاص داد و هیوندای در جایگاه سوم قرار گرفت. بر اساس داده های JATO، خودروساز چینی BYD سریع ترین خودروساز در حال رشد در سال ۲۰۲۲ بوده است. این شرکت با ۲.۴۲ درصد سهم در بازار جهانی، ۱.۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

علاوه بر این، این برند موفق شده است پس از تسلا به پرفروش ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی تبدیل شود. وقتی به بازار خودروهای برقی نگاه می کنیم، می بینیم که در مجموع ۷.۳۷ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته فروخته شده است. این به معنای افزایش ۲.۹ میلیون دستگاهی در فروش خودروهای الکتریکی نسبت به سال ۲۰۲۱ است. علاوه بر این، خودروهای تمام الکتریکی ۹.۳ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دادند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×