شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اعتراف مدیرعامل سابق آئودی
کانسپت آئودی اکتیوسفر

اعتراف مدیرعامل سابق آئودی

۱۴۰۲-۰۲-۳۰

رسوایی آلایندگی فولکس واگن برندهای زیادی را تحت تاثیر قرار داد، اما یکی از برندهایی که بیشترین آسیب را دید آئودی بود.

به گزارش مجله ماشین، روپرت استدلر مدیر عامل سابق آئودی، به تقلب و کمک به سرپوش گذاشتن بر رسوایی آلایندگی دیزل فولکس واگن اعتراف کرد که منجر به جریمه یک میلیون یورویی‌ای و حبس تعلیقی وی شد.

مدیرعامل فولکس واگن همچنین فاش کرد که آئودی از نرم‌افزار غیرقانونی برای تقلب در تست‌های آلایندگی استفاده کرده است. اگرچه مدیر عامل سابق در ابتدا این اتهامات را رد کرد، اما گفت که تحت شرایط خاصی این موارد را می پذیرد.

وکیل مدیر عامل سابق آئودی، اظهار داشت که روپرت استدلر نمی دانست که چگونه خودروها فریب خورده اند و آیا به مالکان آن آسیب وارد شده است یا خیر.

پرونده قضایی در حال رسیدگی در مونیخ همچنان نتایجی را در مورد این رسوایی که حدود ۱۱ میلیون خودرو را تحت تأثیر قرار داده است، آشکار می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که نرم‌افزاری در هسته آن قرار دارد که باعث می‌شود خودروها شرایط تست آلایندگی، زمان فشار سوخت و آلایندگی موتور را تغییر دهند.

به لطف این نرم افزار، خودروها مصرف سوخت بهتری را در شرایط عملیاتی معمولی ارائه کردند، اما انتشار اکسید نیتروژن سنگین را بسیار بالاتر از مقادیر انتشار رسمی تایید شده تولید کردند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×