شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » سیتروئن مهاری ۵۵ ساله شد
سیتروئن مهاری

سیتروئن مهاری ۵۵ ساله شد

۱۴۰۲-۰۳-۲۸

سیتروئن با تلاش برای ارائه حمل و نقلی که همه مناطق جهان را پوشش دهد و برای همه قابل دسترسی باشد، وسیله نقلیه خود را 55 سال پیش در سال 1968، در زمین گلف دوویل معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، سیتروئن مهاری که توسط رولند دلاپویپ طراحی شده بود، بدنه ای پلاستیکی داشت. این پیک آپ خارق العاده که بین ۲۸ تا ۳۲ اسب بخار قدرت تولید می کند، بر روی پلت فرم Dyane 6 ساخته شده است.

به همین دلیل بود که بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۷ پس از معرفی به عنوان Dyane 6 Mehari در زمان عرضه، تولید شد. سیتروئن در طول نزدیک به ۲۰ سال، ۱۴۴۹۵۳ نسخه مهاری تولید کرد. مهاری بیشتر در کارخانه سیتروئن در فارست، بلژیک، و همچنین هفت کارخانه دیگر در فرانسه، اسپانیا و پرتغال تولید شد.

 

سیتروئن مهاری

نام مهاری از نام شترهای دره ای شمال آفریقا و صحرا گرفته شده است. این حیوانات به دلیل توانایی های خارج از جاده، استقامت و مطیع بودنشان شناخته می شوند. مهاری می تواند هم کالا و هم مسافر را در مسافت های طولانی حمل کند. بنابراین این نام به خوبی نشان دهنده مدل سیتروئن مهاری است که به دلیل سازگاری با همه زمین ها به عنوان یک وسیله نقلیه بسیار همه کاره و همه کاره شناخته می شود.

سیتروئن مهاری

بخشی از کف می تواند به پشتی تبدیل شود و یا دو صندلی را به عقب اضافه کرد که این اجازه ظرفیت چهار مسافر را می داد. این موضوع می تواند اهداف مختلفی داشته باشد، انواع مختلفی از محموله را حمل کند و همچنین می تواند برای حمل و نقل مسافر استفاده شود.

بدنه خودرو از ۱۱ قطعه به راحتی قابل تعمیر تشکیل شده است. جدای از آن، با پاشیدن آب در داخل و خارج به راحتی تمیز می شود.

سیتروئن مهاری

سیتروئن مهاری به غیر از استفاده عمومی مانند پلیس، گمرک، فرودگاه، هیپودروم و موارد مشابه، راه حل بسیار جذابی برای تجار، صنعتگران و کاربران فردی بود. او این فرصت را داشت که در ارتش فرانسه کار طولانی داشته باشد و در مجموع ۱۱۴۵۷ مهاری بین سال های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۷ سفارش داد. از سوی دیگر، مهاری در مناطق مختلف جهان در زمینه کمک های پزشکی فعالیت کرد. او همچنین در رالی پاریس-داکار در سال ۱۹۸۰ شرکت کرد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×