پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴ معرفی شد
تویوتا C-HR مدل 2024

تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴ معرفی شد

۱۴۰۲-۰۴-۰۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه 27

تویوتا C-HR مدل 2024 اولین مدل هیبریدی با 223 اسب‌بخار قدرت معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، دسامبر ۲۰۲۲ بود که تویوتا با عرضه کانسپت Prologue نسل دوم C-HR را پیش‌نمایش کرد و اکنون زمان آن رسیده است که در نهایت با مدل تولیدی بعدی آشنا شویم. این خودرو طراحی کاملا متفاوتی را بدون از دست دادن جذابیت مدل قبلی خود که ثابت کرده است در بخش شلوغ کراس اوورهای کوچک محبوب است، اتخاذ می کند. جایگزین آن در اروپا توسعه یافته و مهندسی شده است، جایی که قرار است در آنجا نیز تولید شود.

تویوتا C-HR مدل 2024 معرفی شد

تویوتا نسل جدید تویوتا C-HR را به نمایش درآورد که نقطه عطفی برای بخش C-SUV است. تویوتا C-HR طراحی خلاقانه و کیفیت برتر نسل قبلی را به نسل جدید خود آورده است.

 

مدل جدید با ارائه طراحی داخلی و خارجی چشمگیرتر، کابین دیجیتالی قابل تنظیم، ویژگی های ایمنی پیشرفته و سیستم های کمک رانندگی همراه با سیستم هیبریدی نسل پنجم توجه را به خود جلب می کند.

طراحی تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴

تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴ دارای مشخصات “سوپر کوپه” است و دارای رینگ های ۲۰ اینچی و همچنین رنگ آمیزی دو رنگ است. تویوتا برای کاهش خطوط بسته و ادغام بهتر دوربین‌ها، سنسورها و واشر چراغ‌ها تلاش بیشتری کرد تا ظاهری نرم‌تر برای طراحی تمیزتر با هوای بهبودیافته به بدنه بدهد. از نظر ابعاد، مدل جدید ۴۳۶۰ میلی متر (۱۷۱.۶ اینچ) طول، ۱۸۳۰ میلی متر (۷۲ اینچ) عرض و ۱۵۵۸ میلی متر (۶۱.۳ اینچ) یا ۱۵۶۴ میلی متر (۶۱.۵ اینچ) ارتفاع بسته به نسخه دارد.

کابین تویوتا C-HR مدل 2024 معرفی شد

هنگامی که وارد کابین می‌شوید، متوجه یک خوشه ابزار تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی خواهید شد که با صفحه نمایش لمسی با همان اندازه به آن متصل شده است. نسخه‌های فانتزی‌تر همچنین دارای نمایشگر هدآپ، نور محیطی ۶۴ رنگ، سقف پانوراما و سیستم صوتی JBL هستند. برخلاف سایر برندها، تویوتا آماده نیست دکمه‌ها را برای عملکردهایی که اغلب استفاده می‌شود کنار بگذارد، حتی اگر صفحه نمایش با هر نسل از یک خودروی جدید بزرگتر شود.

مشخصات فنی تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴

همانطور که انتظار می رفت، C-HR جدید منحصراً با موتور هیبریدی در اروپا عرضه می شود. واحد ۱.۸ لیتری و ۲.۰ لیتری پلاگین هیبریدی فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شوند در حالی که مدل ۲.۰ لیتری هیبریدی را می توان با AWD اختیاری داشت. از نظر قدرت، واحد پایه ۱.۸ لیتری خروجی ترکیبی ۱۴۰ اسب بخار را ارائه می‌کند و پس از آن موتور ۲.۰ لیتری با ۱۹۸ اسب بخار و PHEV با ۲۲۳ اسب بخار قرار دارند.

تویوتا C-HR مدل 2024 معرفی شد

از نظر عملکرد، مدل پایه با پیشرانه هیبریدی ۱.۸ لیتری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۹.۹ ثانیه انجام می دهد و به سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می رسد. مدل ۲.۰ لیتری FWD 8.1 ثانیه طول می کشد تا سرعت را کامل کند، یا ۷.۹ ثانیه اگر به نسخه AWD بروید. هر دو مدل هیبریدی ۲.۰ لیتری می توانند به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برسند. در مورد PHEV، این اسپرینت در ۷.۴ ثانیه کامل می شود و می تواند ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را طی کند. با شارژ باتری، می‌توانید ۶۶ کیلومتر را با نیروی الکتریکی طی کنید.

برای اولین بار در تویوتا و C-HR، سقف شیشه ای پانوراما عایق حرارتی جدید با فناوری بدون پرده ارائه می شود. این نوآوری برخلاف تکنولوژی سنتی سقف شیشه ای، نیاز به استفاده از تهویه مطبوع برای حفظ دمای داخل را با کاهش وزن ۵ کیلوگرمی و افزایش ۳ سانتی متری سطح سقف کاهش می دهد و در عین حال سفری جادارتر را به همه مسافران نوید می دهد.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×