پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » فرمول یک اتریش ۲۰۲۳: ورشتاپن پیروز شد
سکوی قهرمانان فرمول یک اتریش 2023

فرمول یک اتریش ۲۰۲۳: ورشتاپن پیروز شد

۱۴۰۲-۰۴-۱۲

مکس ورشتاپن راننده ردبول برنده جایزه بزرگ اتریش، دهمین مرحله مسابقات قهرمانی جهانی فرمول یک 2023 شد.

به گزارش مجله ماشین، بعد از مسابقه اسپرینت روز شنبه نوبت به مسابقه اصلی رسید. ورشتاپن در دورهای مقدماتی که برای تعیین جدول مسابقه اصلی مقام اول را کسب کرد، مسابقه را از مقام اول در خانه ردبول آغاز کرد و تا پایان مسابقه جایگاهش را حفظ کرد.

چارلز لکلرک دوم شد و سرجیو پرز سوم شد. لاندو نوریس در جایگاه چهارم بود که به روز رسانی های مهمی را برای اتریش به ارمغان آورد و آلونسو راننده تیم آستون مارتین، پنج نفر برتر را تکمیل کرد.

 

گزارش مسابقه فرمول یک اتریش ۲۰۲۳

ورشتاپن شروع بهتری نسبت به دیروز داشت و پس از او لکلرک، ساینز و همیلتون قرار گرفتند. راننده مرسدس با عبور از نوریس به مقام چهارم صعود کرد.

 

فرمول یک اتریش 2023

لکلرک در پیچ ۳ سعی کرد سبقت بگیرد ولی ورشتاپن موقعیت خود را حفظ کرد. در پیچ ۴ لکلرک یک بار دیگر سعی کرد با ترمز دیرهنگام از خط خارج شود، اما ورشتاپن دوباره وارد خط شد و موقعیت خود را حفظ کرد.

در دور چهارم ورشتاپن با فاصله بیش از یک ثانیه به سرعت از محدوده DRS  لکلرک خارج شد. بنابراین، راننده هلندی شاید از حساس ترین بخش مسابقه خود جان سالم به در برد.

زمانی که به دور هشتم رسیدیم، رانندگان فراری پشت ورشتاپن در حال تقلا بودند ولی قبلاً او اختلاف را به ۲ ثانیه افزایش داده بود.

ساینز نفر سوم خیلی به هم تیمی خود نزدیک شده بود و درست جلوتر از او بود و اعتقاد به این داشت که لکلرک سرعت او را کم می کند.

فرمول یک اتریش 2023

پس از فراری ها، همیلتون و نوریس به جمع ۵ نفر برتر رسیدند. نوریس در این مبارزه مدعی شد که همیلتون محدودیت های پیست را زیر پا گذاشته و از آن شکایت کرد.

زمانی که به دور دوازدهم رسیدیم، ورشتاپن ۴.۵ ثانیه جلوتر بود.

نوریس پشت سر آنها خیلی به همیلتون نزدیک بود. همیلتون از طریق رادیو به تیم می گفت که ماشین خیلی کند است.

راننده مرسدس همچنین به دلیل نقض چندین بار محدودیت باند، یک پرچم هشدار دریافت کرد. همیلتون زمانی که این اطلاعات را دریافت کرد، گفت: ماشین کند است، من نمی توانم آن را در پیست نگه دارم.

پیت استاپ های رانندگان فراری بسیار کند بود و هر دو به طور متوسط ​​۴.۵ ثانیه طول کشید. با توجه به این پیت استاپ های آهسته، مقام ساینز به نوریس و همیلتون واگذار شد.

ساینز که در این مرحله از مسابقه اجازه شکست هم تیمی خود را نداشت، اکنون با این استراتژی عقب نشسته بود و از تیم عصبانی بود. ساینز به سرعت از نوریس گذشت و شروع به تعقیب همیلتون کرد.

در این مرحله همیلتون به دلیل تخطی از محدودیت های پیست ۵ ثانیه پنالتی گرفت. ساینز با از دست دادن دو مکان در پیت استاپ، به سرعت از نوریس و همیلتون پیشی گرفت و شروع به پیشروی کرد.

در دور ۲۵، ورشتاپن به پیت رفت و به لاستیک سخت روی آورد. بدین ترتیب لکلرک و ساینز به دو مکان اول صعود کردند. ورشتاپن درست پشت سر ساینز به پیست بازگشت.

فرمول یک اتریش 2023

ورشتاپن در دور بعدی از ساینز گذشت و شروع به تعقیب لکلرک کرد. چند دور بعد، در حالی که نوریس از همیلتون گذشت ساینز به دلیل محدودیت های مسیر پنج ثانیه پنالتی گرفت.

بنابراین، وقتی به دور ۳۰ ​​رسیدیم، لکلرک، ورشتاپن، ساینز، نوریس، همیلتون پنج نفر ابتدایی بودند. این بدان معناست که برای اولین بار از ساعت ۴:۴۵ بعد از ظهر به وقت محلی در GP میامی در ۷ می، فردی غیر از ورشتاپن مسابقه را رهبری کرد.

​ وقتی به دور ۳۵ رسیدیم، ورشتاپن به لکلرک رسید و سبقت را انجام داد تا دوباره پیش بیفتد. در دور ۴۲، نوریس برای دومین پیت استاپ خود رفت. خلبان انگلیسی نیز پنالتی ۵ ثانیه ای خود را در پیت اجرا کرد و به این ترتیب فاصله او با نوریس به ۷ ثانیه رسید.

با ورود به ۲۰ دور آخر، ۸ نفر ابتدایی عبارتند از: ورشتاپن، لکلرک، ساینز، نوریس، پرز، آلونسو، همیلتون، راسل.

فرمول یک اتریش 2023

همیلتون در تمام طول مسابقه در رادیو بسیار فعال بود و در این مرحله یک بار دیگر در رادیو گفت: آیا کسانی که جلوی من هستند نیز پنالتی نمی گیرند؟ در این هنگام توتو وولف وارد شد و گفت: لوئیس، ما می دانیم که ماشین بد است. شما فقط باید رانندگی کنید.

پرز که در رده پنجم قرار گرفت، توانست در دورهای بعدی نوریس و ساینز را شکست دهد و به رده سوم صعود کند.

در جلو، ورشتاپن بسیار راحت بود. در پایان دور شصت و نهم، قهرمان دوگانه برای گرفتن سریع ترین امتیاز دور به پیت رفت و به سمت تایر نرم رفت.

ورشتاپن که در دور آخر نیز سریع ترین دور را با لاستیک های نرم طی کرد، پرچم شطرنجی را در خانه ردبول در جایگاه اول دید و به پنجمین پیروزی متوالی خود دست یافت.

فرمول یک اتریش 2023

راننده هلندی که در این آخر هفته بیشترین امتیاز را به دست آورد، برتری خود را در مسابقات قهرمانی بیشتر کرد.

فراری آخر هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و چارلز لکلرک در جایگاه دوم به سکو بازگشت.

از سوی دیگر سرجیو پرز در مسابقه ای که از ردیف پانزدهم شروع کرد عملکرد خوبی از خود نشان داد و در آخرین پله سکو قرار گرفت. بنابراین، ردبول با هر دو راننده در خانه روی سکو قرار گرفت.

در قسمت اول مسابقه، کارلوس ساینز که از هم تیمی خود سریعتر بود و یکی از ستاره های مسابقه بود، پرچم شطرنجی را در جایگاه چهارم دید.

فرمول یک اتریش 2023

نوریس که به عنوان راننده روز انتخاب شد، مسابقه اصلی را در جایگاه پنجم به پایان رساند و از رانندگان مرسدس و استون مارتین گذشت. به نظر می رسد مک لارن که به روز رسانی هایی را برای انگلیس و مجارستان نیز به همراه خواهد داشت، پس از شروع فصل بد، در مسیر درستی قرار گرفته است.

فرناندو آلونسو ششم شد و لنس استرول دهم شد.

سرعت W14 مرسدس یک ناامیدی بزرگ بود. همیلتون هفتم و راسل هشتم شدند.

پیر گسلی و لنس استرول امتیازات پایانی روز را به دست آوردند. الکساندر آلبون در ویلیامز یازدهم شد.

استبان اوکان دوازدهم شد و پس از آن لوگان سارجنت، گوانیو ژو، نیک دی وریس، والتری بوتاس قرار گرفتند.

آخرین جایگاه‌ها هم به اسکار پیاستری، یوکی تسونودا و کوین مگنوسن رسید. نیکو هالکنبرگ تنها کسی بود که نتوانست مسابقه را کامل کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×