چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هیوندای آیونیک ۵ N معرفی شد
هیوندای آیونیک 5 N

هیوندای آیونیک ۵ N معرفی شد

۱۴۰۲-۰۴-۲۵

هیوندای آیونیک 5 N، اولین مدل برقی خودرو ساز کره جنوبی در جشنواره سرعت گودوود معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، مدل های زیادی یکی پس از دیگری در جشنواره سرعت گودوود معرفی شدند ولی یکی از ستاره های الکتریکی جشنواره هیوندای آیونیک ۵ N بود. این مدل که اولین مدل برقی این سازنده کره جنوبی با نشان «N» است، توانسته نظرها را به خود جلب کند.

هیوندای آیونیک ۵ N با دو موتور الکتریکی مختلف عرضه خواهد شد. این دو در مجموع می توانند ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. هیوندای تاکید کرد که داده های فنی ممکن است پس از تولید تغییرات جزئی را تجربه کنند. با فعال شدن N Grin Boost در خودرو، می‌توانید مجموع قدرت را به ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر برای ۱۰ ثانیه افزایش دهید.

هیوندای آیونیک 5 N

N Grin Boost شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای ۰.۱ ثانیه تحت تاثیر قرار می دهد. این مدل که این شتاب را در ۳.۵ ثانیه در حالت استاندارد به پایان می رساند، می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را با عملکرد بوست در ۳.۴ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت خودرو ۲۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

فناوری شارژ ۸۰۰ ولت هیوندای آیونیک ۵ N، می تواند باتری ۸۴ کیلووات ساعتی خود را در ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد پر کند.

هیوندای آیونیک 5 N

اگرچه خودروهای برقی در داده های فنی روی کاغذ خیلی می‌درخشند، اما بدیهی است که در پیست مهارت چندانی ندارند. در اینجا هیوندای قصد دارد این تصور را با هیوندای آیونیک ۵ N از بین ببرد. برای این کار، این مدل به تعداد زیادی فناوری مخصوص مسیر مجهز شده است.

به عنوان مثال، رانندگان دارای سیستم N Battery هستند که در آن می توانند باتری خودرو را قبل از رسیدن به مسیر بهینه کنند. رانندگان حالت‌های Drag یا Track را انتخاب می‌کنند که به باتری اجازه می‌دهد تا بر این اساس بهینه شود.

هیوندای آیونیک 5 N

همانطور که می دانید وزن یکی از مشکلات اصلی خودروهای برقی است. تنها نکته عیب این خودرو، وزنش است. در حالی که هیوندای وزن مدل را فاش نکرد، تایید کرد که هیوندای آیونیک ۵ N سنگین تر از مدل استاندارد خود است.

هیوندای آیونیک ۵ N با لاستیک های پهن تر از مدل استاندارد خود عرضه می شود. این مدل که سیستم تعلیق آن به طور کامل بر روی پیست تنظیم شده است، با سیستم ترمز احیا کننده، اتلاف انرژی ناشی از وزن اضافی را به حداقل می رساند.

نرم افزار دیگری که هدف آن حل مشکلات وزنی مدل است «N Pedal» است در این خودرو وجو دارد. این نرم افزار توسعه یافته توسط هیوندای برای هیوندای آیونیک ۵ N نه تنها سیستم ترمز احیا کننده را تقویت می کند، بلکه با کنترل انتقال وزن، توانایی پیچیدن خودرو را نیز تقویت می کند.

هیوندای آیونیک 5 N

هیوندای آیونیک ۵ N  مجهز به سیستم N Drift Optimizer است. به لطف این سیستم، هدف این مدل حفظ بهترین زاویه دریفت و ارائه لحظات فوق العاده به راننده خود است.

هیوندای آیونیک ۵ N که ۴۰ میلی‌متر پهن‌تر از مدل استاندارد است، ۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. همچنین با المان‌های آیرودینامیک اسپرت الکتریکی و فعال خود که حدود ۲۰ میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر شده‌اند، جلب توجه می‌کند. این مدل با تایرهای پیرلی P-Zero عرضه خواهد شد.

هیوندای هنوز قیمت Ioniq 5 N را اعلام نکرده است.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×