شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کاهش قیمت خودرو در بازار جهانی
تولید باتری خودرو

کاهش قیمت خودرو در بازار جهانی

۱۴۰۲-۰۵-۲۵

خودروسازان از پایان افزایش هزینه‌های مواد خام مانند فولاد و لیتیوم که باعث افزایش قیمت خودرو شده است خبر دادند.

به گزارش مجله ماشین، در حال حاضر وارد دوره‌ای شده‌ایم که در آن هزینه‌های مواد خام روندی نزولی دارد.

مدیر ارشد مالی رنو در فراخوان نتایج مالی شش ماهه این شرکت اظهار کرد: افزایش قیمت مواد خام متوقف شده است و ما وارد دوره ای می شویم که هزینه ها باید به آرامی بهبود یابد.

پس از شوک‌های قیمتی متعدد به دنبال کرونا و ناآرامی‌ها در منطقه، خوش بینی رنو در مورد هزینه های مواد اولیه مورد استقبال سایر خودروسازان قرار گرفته است.

رنو با استفاده از کاهش قیمت مواد خام، خودروهای خود را ارزان‌تر کرده است و آنها توضیح دادند که این شرکت تا حد زیادی بر روی آسیب رساندن به افزایش حاشیه سود تمرکز دارد.

خط تولید خودرو
خط تولید خودرو

کاهش قیمت لیتیوم یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو در بازار جهانی

کاهش قیمت لیتیوم نیز به عنوان یک تحول مهم مورد توجه قرار گرفت. قیمت لیتیوم برای برندهایی مانند تسلا که فقط خودروهای برقی می فروشند و برای سازندگان سنتی که از نظر قیمت در نزدیک شدن به خودروهای موتور احتراق داخلی مشکل دارند، به عامل بسیار مهمی تبدیل شده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت: قیمت لیتیوم برای مدتی باورنکردنی بوده است. قیمت کربنات لیتیوم (شکل فلز خریداری شده توسط تولیدکنندگان باتری) از نوامبر در بازار فلزات شانگهای (یکی از پلت فرم های اصلی معاملات) به نصف کاهش یافته است.

برای خودروسازان، این کاهش در هزینه مواد اولیه به عنوان یک تحول مثبت از نظر ارائه چارچوب مالی با ثبات تر و افزایش رقابت پذیری تلقی می شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×