سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لکسس RZ پنج ستاره ایمنی دریافت کرد
لکسس RZ پنج ستاره ایمنی

لکسس RZ پنج ستاره ایمنی دریافت کرد

۱۴۰۲-۰۶-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه 5

لکسس RZ پنج ستاره ایمنی را پس از پشت سر گذاشتن‌ موفق تست‌های موسسه NCAP دریافت کرد.

به گزارش مجله ماشین، RZ مدل کاملاً جدید تولید کننده خودروهای لوکس لکسس، توسط سازمان مستقل تست ایمنی خودرو Euro NCAP  پنج ستاره دریافت کرد. حالا RZ برقی با طراحی جذاب، راندمان و فناوری های بالا و همچنین ایمنی خود بیش از قبل جلب توجه می‌کند.

مدل تمام برقی لکسس RZ بر اساس نتایج اعلام شده تست تصادف، در تمامی رده ها امتیاز بالایی کسب کرده است. ۸۷ درصد برای حفاظت از مسافران بزرگسال، ۸۷ درصد برای محافظت از مسافران کودک، ۸۴ درصد در حفاظت از سایر کاربران جاده مانند عابران پیاده و ۸۱ درصد در عملکرد دستیاران ایمنی به دست آمد.

در حالی که لکسس RZ بهترین محافظت را از همه لحاظ برای مسافران در سنین، قد و اندازه‌های مختلف در تست‌های تصادف ارائه می‌کند، اما با سیستم‌های مبتکرانه اجتناب از برخورد و بسیاری از فناوری‌های ایمنی فعال جدید توجه را به خود جلب می‌کند. همچنین RZ اولین وسیله نقلیه ای است که بر اساس آخرین استانداردهای ۲۰۲۳ Euro NCAP به فناوری “تشخیص کودک” مجهز می شود. این فناوری با هشدار در مورد احتمال رها شدن کودک یا نوزاد در صندلی جلو یا صندلی عقب هنگام خارج شدن از وسیله نقلیه به عنوان یک فناوری نجات بخش به ویژه در هوای گرم برجسته می شود.

با داشتن پلت فرم و ساختار بدنه قوی، باتری RZ در زیر شاسی قرار گرفته است و ۹ کیسه هوا به صورت استاندارد ایمنی غیرفعال بالایی را ارائه می دهند. مانند تمام مدل‌های لکسس، RZ به سیستم ایمنی لکسس پلاس مجهز است که شامل سیستم‌های ایمنی پیشرفته و کمک راننده می‌شود.

سیستم ایمنی لکسس پلاس نسل سوم می تواند خطرات بیشتر را شناسایی کرده و از آن جلوگیری کند. این ویژگی‌های ایمنی عبارتند از: سیستم جلوگیری از برخورد، دستیار تغییر مسیر، دستیار ردیابی لاین، کروز کنترل پویا رادار، سیستم توقف اضطراری رانندگی و دستیار رانندگی فعال. لکسس مدل RZ را به یکی از ایمن ترین خودروها در جاده ها با طیف گسترده ای از فناوری های کمک راننده تبدیل کرده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.67

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۱

  1. محمد علی

    درود فراوان
    عکس داخل اتاق مربوط به لکسس نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×