شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ۷۵ درصد قطعات خودروهای آلمانی از چین وارد می شود
75 درصد قطعات خودروهای آلمانی از چین وارد می شود

۷۵ درصد قطعات خودروهای آلمانی از چین وارد می شود

۱۴۰۲-۰۶-۲۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

واردات قطعات خودرو آلمانی از چین در نیمه اول سال 2023 به طرز چشمگیری افزایش یافت و 75 درصد افزایش را به ثبت رساند.

به گزارش مجله ماشین، در نتیجه این افزایش، آلمان تجارت سه جانبه ضعیف‌تر را تجربه می‌کند. این وضعیت نشان می دهد که اروپا به عنوان یک مرکز بزرگ تولید خودرو تحت فشار فزاینده ای قرار دارد.

بر اساس گزارشی که توسط موسسه اقتصادی آلمان (IW) تهیه شده است، در سال جاری چندین برند خودروسازی چینی وارد بازار آلمان شدند و تعداد برندهای چینی فعال در آلمان را به هشت برند رساندند. با این حال، خودروهای فروخته شده در آلمان تنها ۱.۵ درصد از خودروهای فروخته شده در چین را تشکیل می دهند.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که کمیسیون اروپا تحقیقاتی را برای بررسی امکان اعمال تعرفه برای حمایت از تولیدکنندگان اتحادیه اروپا در برابر واردات ارزان تر خودروهای برقی چینی که از مشوق های دولتی بهره می برند، منتشر کرد.

همچنین نشان می دهد که صادرات خودرو و قطعات آلمان به چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود، در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۲۱ درصد کاهش خواهد یافت.

خودروها به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک محصول آسیایی هستند و طبق داده های سال گذشته، تقریباً ۶۰ درصد از کل خودروها در کشورهای آسیایی تولید می شوند. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۰۰ این آمار حدود ۳۱ درصد بود.

اروپا از نظر تولید خودرو روز به روز اهمیت بیشتری می یابد و تنها آلمان و اسپانیا در میان بزرگترین خودروسازان جهان هستند. در سال ۲۰۰۰ فرانسه، انگلستان و ایتالیا نیز در فهرست کشورها قرار گرفتند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×