پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فراری SP-8 رودستر رونمایی شد
فراری SP-8

فراری SP-8 رودستر رونمایی شد

۱۴۰۲-۰۸-۰۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه 9

فراری SP-8 سوپراسپرت جدید فراری که بر اساس از رودستر F8 اسپایدر تولید شده است، رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، فراری به تازگی از یک سوپراسپرت به نام SP-8 رونمایی کرده است. این خودرو را بر اساس سفارش مالکش بدون سقف تولید کرده‌اند. فراری SP-8 توسط یک مشتری از تایوان سفارش داده شده است.

فراری SP-8  که توسط مرکز طراحی فراری و تحت نظارت فلاویو مانزونی طراحی شده است، یک خودروی انحصاری است. این مدل طرح موتور وسط عقب و همچنین شاسی و موتور را از F8 Spider به ارث برده است.

ویژگی فراری SP-8 این واقعیت است که بدون سقف است و آن را به یک رودستر دو نفره واقعی تبدیل می‌کند.

برای تیم فراری کار آسانی نبود که این خودرو را بی سقف تولید بکند. برای اینکه بتوانند سقف سخت را جدا کنند، آنها باید سفتی شاسی و همچنین آیرودینامیک را دوباره تست کنند. همچنین فراری SP-8 را در تونل باد و در مسیر آزمایش کنند تا مطمئن شوند که مالک در آینده با مشکلی رو به رو نشود.

فراری SP-8
فراری SP-8

طراحی فراری SP-8

عدم وجود پوشش سخت به طراحان این امکان را داد تا کل قسمت عقب خودرو را دوباره طراحی کنند. بنابراین حجم را به دو قسمت تقسیم می‌کنند که توسط یک ناحیه مرکزی کاربردی به رنگ مشکی مات به هم متصل می‌شوند.

در قسمت جلویی، فراری یک جلوپنجره آلومینیومی ریخته‌گری شده با چاپ سه بعدی با طراحی که جریان هوای بهتری را به دو رادیاتور جلویی می‌رساند، ارائه می‌کند. مرکز استایلینگ فراری و تیم آیرودینامیک ماه‌ها وقت صرف کردند تا نمای جلویی خوب و کاربردی به نظر برسد.

این مدل همچنین دارای چراغ‌های جلوی جدید با ماسک‌ها و لنزهای مخصوص برای ظاهری تهاجمی‌تر است. چراغ‌های عقب اکنون از چراغ های فراری روما گرفته شده است. این خودرو دارای لوله‌های اگزوز جدید و چرخ‌های پنج پره ویژه با الهام از چرخ‌های نمادین F40 طراحی شده است.

فراری SP-8
کابین فراری SP-8

مشخصات فنی فراری SP-8

این مدل مجهز به موتور ۳.۹ لیتری توربوشارژ دوقلو V8 است که برای چهار سال متوالی جایزه موتور سال را از آن خود کرد. فراری مشخصات خودرو را مخفی نگه می دارد. اما اگر مانند F8 اسپایدر رودستر باشد، ما با خودرویی روبرو هستیم که از وجود ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور سود می برد. موتور V8 به یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه نیمه اتوماتیک با حالت تعویض دستی متصل است.

شتاب فراری SP-8 رودستر برای رسیدن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، ۳.۰ ثانیه است و  در ۸.۳ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین در  ۲۳.۵ ثانیه طول می کشد تا به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

فراری اطلاعات زیادی در مورد مشتری سفارش دهنده این خودرو ارائه نمی دهد، اما آنها می گویند که باید با شخصی از تایوان سر و کار داشته باشند. شماره ۸ در فرهنگ چینی یک نماد موفقیت، ثروت، خوش شانسی و موفقیت شخصی در نظر گرفته می شود.

این مدل قبل از اینکه احتمالاً در گاراژ صاحب جدید خود به دیگر نمونه‌ها بپیوندد، در پیست Mugello برای فراری Finali Mondiali و بعد از آن، از ۱۶ نوامبر تا مارس ۲۰۲۴ در موزه فراری، در مارانلو به نمایش گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×