سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ویژگی‌های تویوتا یاریس GR مدل ۲۰۲۴
تویوتا یاریس GR مدل 2024

ویژگی‌های تویوتا یاریس GR مدل ۲۰۲۴

۱۴۰۲-۱۰-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا یاریس GR را که در سال 2024 فیس لیفت شد در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، GR یاریس، یکی از آخرین هات‌هاچ‌های «تنها گزینه گیربکس دستی» موجود در بازار، این کاروان ویژه را با فیس لیفت ترک کرد. هم اکنون می توان یاریس جدید GR را با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خریداری کرد.

تویوتا نام این گیربکس جدید را که در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی کرد، «گیربکس اتوماتیک مستقیم» نامید. این سیستم در واقع یکی از بلوک‌های اصلی سازنده GR یاریس خواهد بود.

سازنده ژاپنی این سیستم انتقال جدید را بر روی مبدل گشتاور مخصوص ساخته است. گیربکس که تعویض دنده آن شتاب می گیرد نیز برای روزهای پیست تنظیم شده است. در واقع تویوتا این گیربکس را برای اولین بار در مسابقات رالی ژاپن آزمایش کرد. البته در صورت تمایل همچنان می توانید مدل را با گیربکس ۶ سرعته دستی تهیه کنید.

پیشرانه تویوتا یاریس GR مدل 2024
پیشرانه تویوتا یاریس GR مدل ۲۰۲۴

یاریس جدید GR دارای رادیاتور جدید با عملکرد تقویت شده است. این دو به همراه سیستم اینترکولر که تویوتا تغییر داده، تضمین می کند که GR یاریس سیستم خنک کننده بسیار بهتری دارد. در صورت انتخاب گیربکس اتوماتیک، گیربکس شما دارای سیستم خنک کننده مخصوص نیز می باشد. گیربکس اتوماتیک تنها ۱۸ کیلوگرم وزن اضافی به خودرو اضافه می کند.

مهندسان ژاپنی که سفتی پیچشی بدنه را افزایش دادند، سیستم تعلیق را نیز تقویت کردند و عملکرد جدید موتور سه سیلندر را متعادل کردند. درموتور یاریس جدید نیز تغییراتی ایجاد شده است. مدل فیس لیفت اکنون می تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بین ۳۲۵۰ تا ۴۶۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×