جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » شماره‌گذاری خودرو گران‌تر شد!
پلاک

شماره‌گذاری خودرو گران‌تر شد!

۱۴۰۳-۰۲-۰۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق قانون جدید، شماره‌گذاری تمام خودروها، چه وارداتی و چه تولید داخل، مشمول پرداخت عوارض شده است.

به گزارش مجله ماشین، این تصمیم با هدف ساماندهی صنعت خودرو، توجه به مسائل زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تسریع در خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل کشور اتخاذ شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان، با توجه به کمبود گواهی اسقاط خودروهای فرسوده و افزایش تقاضا برای شماره‌گذاری خودرو، قیمت‌های غیررسمی در این حوزه افزایش یافته بود. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد تا شماره‌گذاری خودرو به جای دریافت گواهی اسقاط، مشمول پرداخت عوارض شود.

این عوارض تا زمانی که گواهی اسقاط به اندازه کافی تولید شود، به صورت ریالی دریافت خواهد شد.

شماره‌گذاری تمام خودروها، چه وارداتی و چه تولید داخل، مشمول پرداخت عوارض شده است. هدف از این طرح، ساماندهی صنعت خودرو، توجه به مسائل زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تسریع در خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل کشور است. به دلیل کمبود گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، شماره‌گذاری خودرو به جای دریافت گواهی اسقاط، مشمول پرداخت عوارض شده است. این عوارض تا زمانی که گواهی اسقاط به اندازه کافی تولید شود، به صورت ریالی دریافت خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این طرح چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت. برخی از کارشناسان معتقدند که این طرح می‌تواند منجر به افزایش قیمت خودرو شود، در حالی که برخی دیگر معتقدند که تاثیر این طرح بر قیمت خودرو ناچیز خواهد بود.

به هر حال، باید منتظر ماند و دید که این طرح چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×