تازه‌ها
پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هارلی دیویدسون رپید رپتور / ظاهری عضلانی با حسی نوستالژیک
هارلی دیویدسون رپید رپتور

هارلی دیویدسون رپید رپتور / ظاهری عضلانی با حسی نوستالژیک

۱۴۰۳-۰۲-۰۸ زمان مطالعه: 2 دقیقه 8

هارلی دیویدسون رپید رپتور، نسخه سفارشی شده استریت باب با ظاهری جذاب و عملکرد ارتقا یافته است.

به گزارش مجله ماشین، استریت باب که بخشی از خانواده قدرتمند سافت‌تیل هارلی دیویدسون است، در زمان نگارش این متن، یکی از جذاب‌ترین پیشنهادها برای راکبان‌هایی است که می‌خواهند برای اولین بار موتورهای هارلی دیویدسون را امتحان کنند. همانطور که سازنده‌اش آن را توصیف می‌کند، این موتور سیکلت “برای خیابان ساخته شده است”، مقرون به صرفه است، سواری راحتی دارد و شانس زیادی برای جذب راکبان‌ها در همان نگاه اول را دارد.

هارلی دیویدسون رپید رپتور
هارلی دیویدسون رپید رپتور

اما همه راکبان‌هایی که پشت این موتور می‌نشینند از ظاهر استاندارد استریت باب راضی نیستند. و این یک امر خوبی است، زیرا با این شرایط است که به پروژه‌های سفارشی شگفت‌انگیزی مانند رپید رپتوری که در اینجا می‌بینیم، دست پیدا می‌کنیم.

هارلی دیویدسون رپید رپتور
هارلی دیویدسون رپید رپتور

رپید رپتور (معنی پشت این نام فاش نشده است) یک نمونه کار نسبتاً ملایم از کارگاه سفارشی‌ساز آلمانی “تاندربایک” به نمایندگی از یک مشتری ناشناس است. این موتور یکی از افراطی‌ترین نمونه‌های کار این فروشگاه نیست، اما قطعا ارزش نگاه دقیق‌تری را دارد، چرا که استریت باب را به سطوح جدیدی از جذابیت می‌رساند.

هارلی دیویدسون رپید رپتور
هارلی دیویدسون رپید رپتور

رپید رپتور، به سبک خالص تاندربایک، «قابلیت مانور و ظاهر کلاسیک را ترکیب می‌کند»، با تغییرات نسبتاً جزئی که در اینجا و آنجا با چنین استعدادی انجام شده است که حداکثر تغییرات را ایجاد می‌کند.

از پایین به بالا که نگاه کنیم، بلافاصله متوجه می‌شویم که چرخ‌های موتور دیگر چرخ‌های اصلی آن نیستند، زیرا با چرخ‌های افترمارکتی بزرگ‌تر از آنچه که در ابتدا روی موتور نصب شده بود، جایگزین شده‌اند: چرخ عقب ۱۶ اینچی اکنون ۱۸ اینچ قطر دارد و چرخ جلو از ۱۹ به ۲۱ اینچ افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: کی‌تی‌ام ۴۵۰ رالی رپلیکا ۲۰۲۵ آماده برای فتح داکار

این چرخ‌ها با لاستیک‌های متزلر پوشانده شده‌اند و زیر گلگیرهای مخصوص طراحی شده قرار گرفته‌اند – گلگیر جلو از فایبرگلاس ساخته شده، در حالی که گلگیر عقب از فولاد ساخته شده است.

هارلی دیویدسون رپید رپتور
هارلی دیویدسون رپید رپتور

این موتور همچنین به لطف کیت کاهش ارتفاع که ۳۰ میلی‌متر از ارتفاع موتور را کوتاه کرده، نسبت به قبل به زمین نزدیک‌تر است. تاندربایک برای اطمینان از اینکه موقعیت سواری جدیدی امکان‌پذیر است، زیرپایی‌هایی با نصب جلو نیز نصب کرده است.

لیست بلندبالایی از قطعات سفارشی کوچک‌تر زینت‌بخش موتور است، از کاورهای زیادی که روی کناره‌ها و جاهای دیگر (برای تایمر، درب کلاچ، محور، جعبه هوا و حتی کالیپر ترمز) نصب شده‌اند تا فرمان و دستگیره‌هایی که در جلو نصب شده‌اند.

هارلی دیویدسون رپید رپتور
هارلی دیویدسون رپید رپتور

همانطور که در مورد ساخت‌هایش معمول است، تاندربایک موتور استریت باب را دستکاری نکرده است، بنابراین ما همچنان همان موتور Milwaukee-Eight 114 استاندارد را داریم که در فریم قرار گرفته است. با این حال، این نیروگاه با یک سیستم اگزوز جدید Dr. Jekill & Mr. Hyde به عنوان یک دستگاه تنفس جدید هدیه داده شده است.

هارلی دیویدسون رپید رپتور
هارلی دیویدسون رپید رپتور

هزینه ساخت فاش نشده است، اما ما می‌دانیم که قطعات اضافی (به جز سیستم اگزوز) حدود ۱۰۰۰۰ یورو (۱۰۷۰۰ دلار) ارزش دارند. شما باید ساعت کار و رنگ‌آمیزی و همچنین ۱۶۹۹۹ دلاری که هارلی دیویدسون برای استریت باب به صورت استاندارد درخواست می‌کند را به آن اضافه کنید، و با این کار، ایده بسیار خوبی از هزینه چنین سفارشی‌سازی به دست می‌آورید.

هارلی دیویدسون رپید رپتور
هارلی دیویدسون رپید رپتور

جدول مشخصات هارلی دیویدسون رپید رپتور

مشخصه مقدار
نوع موتور سافت‌تیل
مدل هارلی دیویدسون استریت باب
نسخه سفارشی رپید رپتور
سازنده تاندربایک
کشور سازنده آلمان
موتور Milwaukee-Eight 114
سیستم اگزوز Dr. Jekill & Mr. Hyde
چرخ‌ها افترمارکتی
اندازه چرخ عقب ۱۸ اینچ
اندازه چرخ جلو ۲۱ اینچ
لاستیک متزلر
گلگیر جلو فایبرگلاس
گلگیر عقب فولاد
ارتفاع (با کیت کاهش ارتفاع) ۳۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از استریت باب استاندارد
زیرپایی جلو نصب شده
قطعات سفارشی کاورهای تایمر، درب کلاچ، محور، جعبه هوا، کالیپر ترمز، فرمان و دستگیره
قیمت قطعات سفارشی حدود ۱۰۰۰۰ یورو (۱۰۷۰۰ دلار)
قیمت موتور سیکلت استاندارد ۱۶۹۹۹ دلار

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×