جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک / هیولای الکتریکی
فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک

معرفی فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک / هیولای الکتریکی

۱۴۰۳-۰۳-۱۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه 6

فورد با معرفی F-150 لایتنینگ سوپرتراک، قصد دارد در رویداد پیکس پیک 2024 شگفتی بیافریند. این هیولای الکتریکی توانایی تولید 6000 پوند نیروی داونفورس در سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را دارد، که با آیرودینامیک بی‌نظیر و طراحی جذاب خود، تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش مجله ماشین، فورد ماه آینده با یک پیکاپ الکتریکی وحشی به پیکس پیک بازمی‌گردد. این شرکت خودروسازی امروز اطلاعات کاملی از این کامیون ارائه داد و اعلام کرد که این خودرو قادر است در سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت، ۶۰۰۰ پوند نیروی داونفورس ایجاد کند.

این پیکاپ کم‌ارتفاع دارای یک بال عظیم گردن‌غاز است که از پشت آویزان شده و بالای سقف کابین قرار می‌گیرد.

همچنین دارای یک اسپلیتر جلوی عریض، خروجی‌های پشت چرخ‌های جلو و یک دیفیوزر عقب بزرگ است. فورد این کامیون را با همکاری STARD توسعه داده است.

فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک
نمای عقب فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک

فورد جزئیات بیشتری درباره سوپرتراک الکتریکی خود به جز مقدار نیروی داونفورس آن ارائه نکرد.

با این حال، این خودرو برخی شباهت‌های ظاهری با سوپروان ۴.۲ دارد که سال گذشته در رویداد هیلکلایمب شرکت کرده بود.

آن خودرو نیز دارای یک بال بزرگ و یک کیت آئرودینامیک تهاجمی بود که در طول ۱۵۶ پیچ‌های مسیر آن را ثابت نگه می‌داشت.

سیستم سه‌موتوره آن ۱۴۰۰ اسب بخار تولید می‌کرد. پیکاپ جدید ممکن است دارای سیستمی مشابه باشد، اما باید منتظر جزئیات بیشتری باشیم.

سوپروان ۴.۰ فورد چهار موتور داشت که ۱۹۷۲ اسب بخار تولید می‌کرد.

معرفی فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک / هیولای الکتریکی
رینگ و تایر فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک

این شرکت در اوایل سال جاری F-150 سویچ‌گیر را با همکاری RTR عرضه کرد.

این خودرو بر اساس پلتفرم تولیدی لایتنینگ ساخته شده و با صفحه‌های محافظ زیر، پنل‌های بدنه کامپوزیت و یک سیستم تعلیق جدید، قابلیت‌های آف‌رود آن بهبود یافته است.

احتمالاً فورد در آستانه برگزاری صد و دومین دوره این رویداد که از ۲۳ ژوئن آغاز می‌شود، به معرفی بیشتر این پیکاپ ادامه خواهد داد.

احتمالاً بین حالا و زمانی که این خودرو از تپه بالا می‌رود، جزئیات بیشتری را خواهیم آموخت.

رومن دوما، رکورددار فعلی صعود بین‌المللی پیکس پیک، هدایت این فورد را بر عهده خواهد داشت.

اما  تنها خودروساز حاضر در این رویداد نخواهد بود. یک هیوندای آیونیک ۵ اصلاح‌شده نیز در این مسیر مشهور هیلکلایمب شرکت خواهد کرد.

جدول مشخصات فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک

ویژگی‌هاتوضیحات
نام خودروفورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک
تاریخ معرفی۳۱ می ۲۰۲۴
نویسنده مقالهآنتونی آلانیز
نیروی داونفورس۶۰۰۰ پوند در سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت
آیرودینامیکبال عظیم گردن‌غاز، اسپلیتر جلوی عریض، خروجی‌های پشت چرخ‌های جلو، دیفیوزر عقب بزرگ
توسعه‌دهندگانهمکاری با STARD
تعداد موتورهااطلاعات دقیق در دسترس نیست، اما احتمالاً مشابه سوپروان ۴.۰ و ۴.۲ (سه یا چهار موتور)
قدرت موتور (سوپروان ۴.۰)۱۹۷۲ اسب بخار
قدرت موتور (سوپروان ۴.۲)۱۴۰۰ اسب بخار
نمایشگر قبلی فوردF-150 سویچ‌گیر
همکاری در ساخت سویچ‌گیرهمکاری با RTR
ویژگی‌های سویچ‌گیرصفحه‌های محافظ زیر، پنل‌های بدنه کامپوزیت، سیستم تعلیق جدید
تاریخ برگزاری رویداد پیکس پیکاز ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴
راننده فورد در پیکس پیکرومن دوما، رکورددار فعلی صعود بین‌المللی پیکس پیک
رقبا در رویداد پیکس پیکهیوندای آیونیک ۵ اصلاح‌شده
فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک
فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک

سوابق تاریخی فورد در پیکس پیک

فورد موستانگ مک-ای ۱۴۰۰ (۲۰۲۰):

در سال ۲۰۲۰، فورد با معرفی موستانگ مک-ای ۱۴۰۰، یک کراس‌اوور الکتریکی با ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت، شرکت کرد. این خودرو که با همکاری RTR طراحی و توسعه یافته بود، ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته الکتریکی و مهندسی آیرودینامیک را به نمایش گذاشت.

فورد سوپروان ۴.۲ (۲۰۲۳):

در سال ۲۰۲۳، فورد با سوپروان ۴.۲ به پیکس پیک بازگشت. این خودرو که با کیت آیرودینامیک تهاجمی و یک بال بزرگ مجهز شده بود، توانست با سیستم سه‌موتوره خود ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و در مسیر پرپیچ و خم پیکس پیک ثابت قدم بماند.

راننده‌ها و رکوردها

یکی از رانندگان برجسته که با فورد همکاری کرده است، رومن دوما است. او که رکورددار فعلی صعود بین‌المللی پیکس پیک است، در سال‌های اخیر توانسته با هدایت خودروهای مختلف فورد، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. حضور او در تیم فورد برای مسابقات پیکس پیک ۲۰۲۴ نیز نویدبخش عملکردی تحسین‌برانگیز از سوی این خودروساز است.

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×