سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
eπ 008

بررسی eπ ۰۰۸: شاسی‌بلند دانگ‌فنگ با دو پیشرانه هیبریدی و برقی

۱۴۰۳-۰۳-۲۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه 11

کراس‌اوور eπ 008 با طراحی زیبا و تجهیزات لوکس. دارای ابعاد بزرگ، صفحه نمایش‌های پیشرفته، و امکاناتی مانند ماساژر و سیستم‌های ایمنی پیشرفته است.

به گزارش مجله ماشین، شرکت دانگ‌فنگ در سال گذشته برند eπ (Yipai) را به طور خاص برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی تاسیس کرد. اولین محصول این برند، لیفت‌بک eπ ۰۰۷ بود و دومین مدل آن، eπ ۰۰۸، در بهار ۲۰۲۴ در نمایشگاه پکن رونمایی شد.

این کراس‌اور سه ردیفه بزرگ بلافاصله پس از معرفی برای پیش‌سفارش در دسترس قرار گرفت و اکنون قیمت‌گذاری و فروش آن در چین آغاز شده است.

eπ 008
eπ ۰۰۸

طراحی

eπ ۰۰۸ دارای بدنه‌ای آیرودینامیک، چراغ‌های جلوی باریک، دستگیره‌های درب‌های پاپ‌آپ و چراغ‌های عقب یکپارچه است.

سقف آن دو بخش شیشه‌ای دارد و می‌توان به صورت آپشن، چراغ‌های LED متعددی را در قسمت جلوی صاف آن نصب کرد.

طول این کراس‌اور ۵۰۰۲ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۷۲ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۷۳۲ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۳۰۲۵ میلی‌متر است.

این ابعاد eπ ۰۰۸ را به Exeed Sterra ET (که در بازارهای صادراتی، از جمله روسیه، با نام Exlantix عرضه می‌شود) نزدیک می‌کند. رینگ‌های استاندارد این خودرو ۲۱ اینچی هستند.

eπ 008
eπ ۰۰۸

فضای داخلی

در حال حاضر، eπ ۰۰۸ فقط با کابین شش نفره ارائه می‌شود. در داخل، دو نمایشگر مجزا برای داشبورد (۸.۸ اینچی) و سیستم سرگرمی (۱۵.۶ اینچی)، فرمان دو شاخه و یک کنسول دو طبقه وجود دارد.

لیست تجهیزات استاندارد شامل روکش چرمی صندلی‌ها، گرمایش و تهویه صندلی‌های ردیف اول و دوم، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم تشخیص چهره، پارک اتوماتیک، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار و حفظ خودرو در بین خطوط است.

eπ 008
eπ ۰۰۸

ویژگی‌ها

اما ویژگی اصلی کابین eπ ۰۰۸، یک “میز تاشو” است که به صورت آپشن ارائه می‌شود.

این میز زیر کنسول بین صندلی‌های جلو پنهان شده است. قسمت بالایی آن یک محفظه برای اشیاء کوچک دارد و در سمت آن یک محفظه تاشو با قابلیت خنک‌سازی و گرمایش تعبیه شده است.

سایر آپشن‌ها شامل ماساژور، زیرپایی برای صندلی وسط ردیف دوم، میز تاشو (در پشت صندلی سرنشین جلو) و نمایشگر سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب (که به سقف متصل می‌شود) هستند.

پیشرانه

eπ ۰۰۸ در دو نسخه هیبریدی و تمام برقی عرضه می‌شود. در هر دو حالت، یک موتور الکتریکی ۲۷۲ اسب بخاری (۳۴۰ نیوتن متر) در محور عقب نصب شده است.

در نسخه هیبریدی، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو (۱۴۷ اسب بخار) نیز وجود دارد که به عنوان ژنراتور عمل می‌کند (در نسخه تمام برقی، یک محفظه بار اضافی در جلو تعبیه شده است).

این نسخه به باتری ۳۴.۳۲ کیلووات ساعتی مجهز است.

eπ ۰۰۸ هیبریدی می‌تواند با اتکا به نیروی الکتریکی ۲۱۰ کیلومتر (طبق استاندارد CLTC چین) مسافت طی کند و برد کلی آن ۱۳۰۰ کیلومتر است.

نسخه تمام برقی به باتری ۸۲.۲۸ کیلووات ساعتی مجهز است و برد آن ۶۳۶ کیلومتر تخمین زده شده است.

لازم به ذکر است که لیفت‌بک eπ ۰۰۷ نیز دارای نسخه تمام چرخ محرک است، بنابراین ممکن است در آینده نسخه ۴WD برای این کراس‌اور نیز ارائه شود.

eπ 008
eπ ۰۰۸

جدول مشخصات

مشخصهمقدار
نوع پیشرانههیبریدی / تمام برقی
موتور الکتریکی۲۷۲ اسب بخار / ۳۴۰ نیوتن متر (محور عقب)
موتور بنزینی (نسخه هیبریدی)۱.۵ لیتری توربو / ۱۴۷ اسب بخار (ژنراتور)
ظرفیت باتری۳۴.۳۲ کیلووات ساعت (هیبریدی) / ۸۲.۲۸ کیلووات ساعت (تمام برقی)
برد پیمایش (بر اساس استاندارد CLTC چین)۲۱۰ کیلومتر (هیبریدی) / ۶۳۶ کیلومتر (تمام برقی)
برد پیمایش کلی (نسخه هیبریدی)۱۳۰۰ کیلومتر
ابعادطول: ۵۰۰۲ میلی‌متر، عرض: ۱۹۷۲ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۷۳۲ میلی‌متر، فاصله محوری: ۳۰۲۵ میلی‌متر
رینگ۲۱ اینچی
ظرفیت صندلی۶ نفر
تجهیزات استانداردروکش چرمی صندلی‌ها، گرمایش و تهویه صندلی‌های ردیف اول و دوم، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم تشخیص چهره، پارک اتوماتیک، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار و حفظ خودرو در بین خطوط
آپشن‌هامیز تاشو، ماساژور، زیرپایی برای صندلی وسط ردیف دوم، میز تاشو (در پشت صندلی سرنشین جلو)، نمایشگر سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب
قیمت (در چین)۲۱۶,۶۰۰ یوان

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×