سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
آئودی RS Q8 مدل 2025

معرفی آئودی RS Q8 مدل ۲۰۲۵: آماده برای تسخیر هر مسیری

۱۴۰۳-۰۴-۰۶ زمان مطالعه: 4 دقیقه 19

بهگزارش مجله ماشین، کمپانی آئودی با معرفی مدل‌های جدید RS Q8 و RS Q8 performance، به تکمیل خانواده Q8 می‌پردازد.

مدل RS Q8 با نیروی خروجی ۶۰۰ اسب بخار عرضه می‌شود و آئودی مدل قدرتمندتری را نیز به عنوان نسخه دوم این محصول ارائه کرده است: RS Q8 performance.

این خودرو با قدرت خروجی ۶۴۰ اسب بخار، قدرتمندترین مدل بنزینی تولیدی انبوه در تاریخ شرکت آئودی اسپرت محسوب می‌شود.

هر دو خودرو به لطف برخورداری از دیفرانسیل مرکزی خود قفل‌شونده بهینه، از دینامیک رانندگی فوق‌العاده‌ای برخوردارند و در عین حال برای استفاده‌های روزمره نیز مناسب هستند.

نمای ظاهری تهاجمی

آئودی اسپرت با معرفی مدل‌های جدید RS Q8 و RS Q8 performance، بر جنبه‌های پویایی این دو شاسی‌بلند قدرتمند تاکید می‌کند.

ورودی هوای بزرگ و برجسته در سپر جلو، جلوپنجره‌ی تک‌فریم بزرگ با طراحی لانه زنبوری جدید و تیغه مشکی براق (در مدل RS Q8 performance این تیغه به رنگ خاکستری مات است)، به خوبی نشان‌دهنده جایگاه این مدل‌ها در راس خانواده Q8 هستند.

خروجی‌های اگزوز بیضی‌شکل، اولین ویژگی متمایز کننده مدل‌های RS محسوب می‌شوند. آئودی اسپرت دیفیوزری را بین این خروجی‌ها قرار داده که توسط یک بازتابنده به دو بخش تقسیم شده است.

آئودی RS Q8 مدل 2025
نمای عقب آئودی RS Q8 مدل ۲۰۲۵

آماده برای هر مسیری

مدل جدید RS Q8 با نیروی خروجی ۶۰۰ اسب بخار  و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر که در بازه دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس است، عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد.

خروجی پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژر دوگانه این خودرو، منجر به ایجاد دینامیک رانندگی فوق‌العاده می‌شود.

RS Q8 می‌تواند تنها در عرض ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که به صورت سفارشی قابل افزایش به ۲۸۰ یا حتی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

مدل RS Q8 performance با قدرت خروجی ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر، در مدت زمان تنها ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Audi RS Q8 و RS Q8 performance
Audi RS Q8 و RS Q8 performance

پیشرانه هشت سیلندر ارتقا یافته در این مدل، قدرتی بیشتر نسبت به مدل RS Q8 پایه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این پیشرانه قدرتمندترین موتور احتراق داخلی تولیدی انبوه در تاریخ شرکت آئودی اسپرت محسوب می‌شود.

سیستم اگزوز جدید که سبک‌تر ساخته شده و افت فشار را کاهش می‌دهد، قدرت خروجی مدل RS Q8 performance را افزایش می‌دهد و صدایی اسپرت‌تر و مهیج‌تر ایجاد می‌کند.

به عنوان آپشن، امکان جایگزینی سیستم اگزوز با سیستم اگزوز اسپرت RS وجود دارد که تجربه صدای اگزوز را بیش از پیش تقویت می‌کند و با خروجی‌های اگزوز مشکی براق همراه است.

به گفته آقای رولف میخل، مدیرعامل آئودی اسپرت، هر دو مدل RS Q8 و RS Q8 performance نمادهایی از اسپرت‌بودن و چــهــره‌ای ارزشمند هستند.

این مدل‌های قدرتمند که در راس خانواده Q8 قرار دارند، ترکیبی از اشتیاق به عملکرد بالا، پرستیژ و کارایی برای استفاده‌های روزمره را ارائه می‌دهند که تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای راننده به ارمغان می‌آورند.

دینامیک رانندگی برای لذت بیشتر از رانندگی

هر دو نسخه جدید RS Q8 به صورت استاندارد از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ دائمی کواترو (quattro) بهره می‌گیرند که توسط آئودی اسپرت با یک گیربکس هشت سرعته تیپ‌ترونیک با زمان تعویض دنده سریع‌تر ترکیب شده است.

دیفرانسیل مرکزی کاملاً مکانیکی با طراحی فشرده و سبک، گشتاور موتور را به نسبت ۴۰:۶۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند.

در صورت بروز لغزش، حداکثر ۷۰ درصد گشتاور محرکه به محور جلو و حداکثر ۸۵ درصد به محور عقب اعمال می‌شود. این نحوه عملکرد منجر به فرمان‌پذیری دقیق‌تر در پیچ‌ها، کمبود زیرفرمانی و فرمان‌پذیری دقیق‌تر می‌شود.

 سیستم تعلیق

برای دستیابی به تعادل ایده‌آل بین اسپرت‌بودن و راحتی، مدل‌های RS Q8 و RS Q8 performance به صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی تطبیقی اسپرت با فنربندی کنترل‌شده بهره می‌گیرند که به طور خاص برای مدل‌های RS تنظیم شده است.

ارتفاع رانندگی هر دو نسخه تا ۹۰ میلی‌متر قابل تنظیم است.

هر دو مدل به صورت آپشن از سیستم تثبیت کننده فعال الکترومکانیکی بدنه (eAWS) بهره می‌گیرند که حرکات جانبی بدنه را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دو محور توسط یک موتور الکتریکی فشرده بین دو نیمه تثبیت‌کننده به هم متصل می‌شوند.

زمانی که RS Q8 در مسیر مستقیم حرکت می‌کند، دو نیمه از هم جدا می‌شوند که این امر منجر به کاهش حرکات بدنه در جاده‌های ناهموار می‌شود.

Audi RS Q8 و RS Q8 performance
Audi RS Q8 و RS Q8 performance

در هنگام پیچیدن، موتورهای الکتریکی تثبیت‌کننده‌ها را در جهت مخالف یکدیگر می‌چرخانند که به طور قابل توجهی تمایل بدنه به سمت بیرون پیچ را کاهش می‌دهد.

باتری لیتیوم یون ۴۸ ولت، نیروی مورد نیاز eAWS را تامین می‌کند. این واحد ذخیره‌سازی انرژی فشرده و سبک که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی جریان‌های بالا را جذب و آزاد کند، به هر موتور الکتریکی حداکثر ۱.۵ کیلووات قدرت ارائه می‌دهد.

بسته پویایی پلاس آپشن برای RS Q8، عملکرد خودرو را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد و حداکثر سرعت آن را به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.

اجزای اضافی این بسته شامل سیستم تثبیت کننده فعال الکترومکانیکی بدنه، دیفرانسیل اسپرت کواترو و سیستم ترمز سرامیکی RS (که به صورت استاندارد در RS Q8 performance ارائه می‌شود) است.

فرمان‌پذیری و پایداری خودرو به لطف فرمان‌پذیری چهار چرخ با درایو برقی اسپیندل پر گشتاور که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، ارتقا یافته است.

در هنگام تغییر مسیر سریع، چرخ‌های عقب تا ۱.۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند. در سرعت‌های پایین‌تر، این چرخ‌ها تا ۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند. این امر به طور قابل توجهی شعاع دور زدن را کاهش می‌دهد.

فناوری روشنایی جدید

همانند ارتقای محصول برای Q8، قدرتمندترین مدل این سری نیز اکنون از چراغ‌های جلو LED ماتریکس استفاده می‌کند.

چراغ‌های جلو LED ماتریکس HD با نور لیزری آئودی به عنوان نور بالا اضافی به صورت آپشن قابل ‌ارائه هستند.

حاشیه تیره رنگ، مدل برتر را به لحاظ بصری از مدل پایه متمایز می‌کند.

نور لیزری آئودی به عنوان نور بالا اضافی با برد significantly بیشتر عمل می‌کند.

آئودی RS Q8 مدل 2025
نمای جانبی آئودی RS Q8 مدل ۲۰۲۵

هر کدام از پنج امضای روشنایی روز دیجیتال، ظاهری چشمگیر به خودرو می‌بخشند.

مشتریان می‌توانند از طریق MMI، یکی از این امضاها را انتخاب کنند که یکی از آنها طرح پرچم شطرنجی است که به صورت انحصاری برای RS Q8 ارائه می‌شود.

برای اولین بار، RS Q8 از چراغ‌های عقب OLED دیجیتالی شده در حد زیادی استفاده می‌کند که دارای پنج امضای نوری دیجیتال هستند.

این چراغ‌ها در conjunction با سیستم‌های کمکی، دارای fonction d’indication de proximité برای افزایش ایمنی در جاده هستند.

 آپشن‌ها

مجموعه گسترده‌ای از رنگ‌های جدید برای نمای بیرونی خودرو در دسترس است که شامل سه رنگ متالیک جدید شامل ساخیرگلد، آبی آسکاری و قرمز چیلی می‌شود.

علاوه بر طیف رنگ‌های استاندارد، آئودی اکسکلوسیو به درخواست مشتریان، رنگ‌های سفارشی را نیز ارائه می‌دهد.

RS Q8 و RS Q8 performance در درجه اول با رنگ‌ها و مواد استاندارد مختلف بسیاری از اجزای بیرونی از یکدیگر متمایز می‌شوند.

در حالی که آینه‌های بیرونی، عناصر اسپویلر جلو و تریم‌های روی پنجره‌ها و دیفیوزر عقب در RS Q8 همیشه به رنگ مشکی هستند، نسخه performance دارای آینه‌های بیرونی خاکستری مات، عناصر اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب خاکستری مات و سایر تجهیزات به رنگ مشکی براق است.

آئودی اسپرت همچنین یک بسته اضافی را برای RS Q8 performance با تمام ویژگی‌های استاندارد RS Q8 که در اینجا ذکر شده است در کربن مات یا مشکی براق ارائه می‌دهد.

رینگ‌های جدید ۲۳ اینچی آلیاژ سبک با طراحی ۶ Y-Spoke و لاستیک‌های ۲۹۵/۳۵، ظاهری کاملاً متفاوتی به RS Q8 ارتقا یافته نسبت به مدل‌های استاندارد سری می‌دهد.

این رینگ‌ها به صورت آپشن در رنگ مشکی متالیک، طلایی مات نئودیمیوم، خاکستری مات ساتن و مشکی متالیک صیقلی نیز موجود هستند.

آئودی RS Q8 مدل 2025
آئودی RS Q8 مدل ۲۰۲۵

هر دو نسخه برتر این سری از رینگ‌های ۲۲ اینچی ۱۰ پره آلیاژ سبک (۲۹۵/۴۰) بهره می‌گیرند. سیستم ترمز RS با دیسک‌های ترمز کامپوزیت تهویه‌دار (۴۲۰ میلی‌متر در جلو و ۳۷۰ میلی‌متر در عقب) در پشت این رینگ‌ها قرار دارد. کالیپرهای ترمز به صورت استاندارد به رنگ مشکی هستند.

آنها همچنین با رنگ قرمز به صورت آپشن available هستند و در جلو و عقب دارای نوشته RS هستند.

سیستم ترمز ۱۰ پیستونی قدرتمندی در محور جلو عمل می‌کند. به عنوان جایگزین، ترمزهای سرامیکی RS نیز در دسترس هستند.

این ترمزها به صورت آپشن در RS Q8 ارائه می‌شوند و در RS Q8 performance به صورت استاندارد هستند. دیسک‌های آنها ۴۴۰ میلی‌متر (جلو) و ۳۷۰ میلی‌متر (عقب) هستند.

سیستم ترمز RS در RS Q8 performance به صورت استاندارد به رنگ خاکستری است. این سیستم به صورت آپشن در رنگ قرمز یا آبی نیز موجود است.

به عنوان یک آپشن انحصاری برای RS Q8 performance، رینگ‌های ۲۳ اینچی آلیاژ سبک در دسترس هستند که با استفاده از فرآیند آهنگری و فرزکاری پیشرفته تولید می‌شوند.

این رینگ‌ها که از مسابقات اتومبیل‌رانی الهام گرفته شده‌اند، خنک‌سازی optimal ترمز را تضمین می‌کنند.

آنها همچنین جرم فنری نشده را در مقایسه با رینگ‌های استاندارد ۲۲ اینچی حدود پنج کیلوگرم در هر رینگ کاهش می‌دهند.

کاهش وزن کلی حدود ۲۰ کیلوگرم، پاسخ دریچه گاز خودرو را بهبود می‌بخشد. این رینگ‌ها در رنگ مشکی متالیک صیقلی، خاکستری مات یا مشکی مات available هستند.

مشتریان همچنین می‌توانند تایرهای Pirelli P Zero 295/35 R23 با عملکرد بالا را انتخاب کنند که چسبندگی بهتری را در جاده‌های خیس و خشک ارائه می‌دهند و هندلینگ دقیق‌تر و پویاتر را به ارمغان می‌آورند.

بسته‌های طراحی RS در رنگ‌های قرمز، خاکستری یا آبی برای فضای داخلی ارائه می‌شوند.

بسته آبی exclusive برای RS Q8 performance است. تیغه در کنسول مرکزی، کفپوش‌ها، فرمان و لبه‌های کمربند ایمنی دارای دوخت متضاد قرمز یا خاکستری هستند.

کمربندهای ایمنی به عنوان یک ویژگی خاص بسته طراحی آبی به طور کامل به رنگ آبی اقیانوسی هستند. فرمان با آلکانترا پوشیده شده است.

سر دنده و لبه تیغه در کنسول مرکزی با میکروفایبر Dinamica پوشیده شده‌اند که از الیاف PET بازیافتی ساخته شده است.

صندلی‌های اسپرت مشبک با دوخت لانه زنبوری نیز دارای دوخت متضاد در رنگ بسته انتخابی هستند.

تزئینات داخلی برای هر دو مدل در آلومینیوم برس خورده مات با برجستگی خطی نقره‌ای، آلومینیوم Race Anthracite، کربن مات Twill یا بلوط خاکستری موجود است.

آئودی RS Q8 مدل 2025
آئودی RS Q8 مدل ۲۰۲۵

به عنوان یک آپشن انحصاری دیگر، آلومینیوم برس خورده مورب مشکی برای RS Q8 performance available است.

بسته‌های طراحی RS پلاس در سه انتخاب رنگی، ویژگی‌های اضافی را بنا به درخواست ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، دستگیره‌های درب و مرکزی در میکروفایبر Dinamica available هستند.

یکی از ویژگی‌های انحصاری این نوع تجهیز، پنل مرکزی صندلی با روکش خاکستری، قرمز یا آبی است. رنگ انتخابی مشتری از طریق صندلی‌های اسپرت مشبک آشکار می‌شود.

علاوه بر این، پشتی صندلی‌ها دارای لوگوی RS با رنگ‌های همسان برجسته است.

ویژگی‌های خاص اضافی برای RS Q8 performance

علاوه بر یک LED ورودی که عبارت “RS performance” را روی زمین آشکار می‌کند، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی Audi virtual cockpit plus دارای یک نشانگر تعویض دنده در حالت دستی است.

این نشانگر، دور موتور را از سبز به زرد و قرمز تغییر می‌دهد و به طور مشابه با آنچه در مسابقات اتومبیل‌رانی استفاده می‌شود، چشمک می‌زند تا زمان optimal برای تعویض دنده را نشان دهد.

Launch Control که از طریق نمادهایی در Audi virtual cockpit قابل مشاهده است، به طور کامل از پتانسیل شتاب RS Q8 performance بهره می‌برد.

جدیدترین مدل RS Q8 performance در زمان عرضه خود به عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند در Nordschleife رینگ نوربورگ معرفی شد.

راننده مسابقه و توسعه‌دهنده فرانک استیپلر مسیر ۲۰.۸۳۲ کیلومتری ایفل را در ۷ دقیقه و ۳۶.۶۹۸ ثانیه با این خودرو طی کرد.

این زمان بیش از دو ثانیه سریعتر از سریع‌ترین وسیله نقلیه قبلی در کلاس SUV، خودروهای آفرود، ون‌ها و وانت‌ها و تقریباً شش ثانیه سریعتر از RS Q8 قبل از ارتقای محصول است.

افزایش قدرت به ۴۷۱ کیلووات (۶۴۰ اسب بخار) و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور و همچنین اجزای شاسی outstanding – شامل سیستم تعلیق بادی تطبیقی اسپرت با فنربندی کنترل‌شده و تنظیم مخصوص RS، تثبیت کننده فعال الکترومکانیکی بدنه (eAWS)، فرمان‌پذیری چهار چرخ و دیفرانسیل اسپرت کواترو – نقش اساسی در ثبت این زمان دور داشتند.

به گفته آقای رولف میخل، مدیرعامل آئودی اسپرت، رکورد جدید دور Nordschleife برای RS Q8 performance نه تنها به دلیل تعامل perfect بین موتور V8 و اجزای شاسی، بلکه به دلیل اشتیاق تیم آئودی اسپرت برای عملکرد مطلق نیز به دست آمده است. این خودرو همچنین برای استفاده‌های روزمره کارایی بسیار بالایی را ارائه می‌دهد.

قیمت

قیمت مدل ارتقا یافته RS Q8 از ۱۴۱,۹۰۰ یورو شروع می‌شود. جدیدترین مدل RS Q8 performance، قدرتمندترین شاسی‌بلند آئودی اسپرت، از ۱۵۵,۷۰۰ یورو شروع می‌شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×