چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» مقاله » فنی » تکخال پورشه در تهران
8 9

تکخال پورشه در تهران

۱۳۹۵-۰۲-۱۴

پورشه مورد نظر که تنها پانامرا تیونینگ شده در میان انواع محدود موجود در کشور آن هم با تجهیز به مجموعه کامل ارتقاء بدنه به شمار می آید، برای پیدا کردن چنین سر و شکلی به مدت یک ماه زیر عمل جراحی بوده است!

مجله ماشین – نوشته : مهندس جواد علیپور صدری / بدون هیچ تردیدی پانامرا به خودی خود بسیار زیباست و بدنه آن با ابعادی بزرگ، طوری شکل گرفته که تعریفی اساسی از اصالت، لوکس بودن، خصلت‏ های اسپرت و تمام مشخصات یک خودروی جی تی بی ‏همتا به سبک پورشه را ارائه کند و ناگفته پیداست که ارتقاء و بهینه ‏سازی نمای بیرونی چنین اتومبیلی تا چه میزان پیچیده و دقیق خواهد بود. علیرغم تمام این تفاسیر، مرکز تیونینگ منصوری با عرضه یک کیت بدنه زیبا و بدون نقص، ظاهری مهیج و جسور به این خودرو بخشیده است.

9 8


عکس‌های کامل این ماشین را اینجا مشاهده کنید.

پورشه مورد نظر که تنها پانامرا تیونینگ شده در میان انواع محدود موجود در کشور آن هم با تجهیز به مجموعه کامل ارتقاء بدنه به شمار می‏ آید، برای پیدا کردن چنین سر و شکلی به مدت یک ماه زیر عمل جراحی بوده است! با نصب کاپوتی جدید از جنس فیبرکربن مجهز به ورودی و خروجی هوا در جلو و وسط که حالا دیگر نشان تیونر یاد شده جایگزین علامت سازنده روی آن گردیده است، تعویض سپر جلو دارای براگیر لبه ‏ای در قسمت پایین همراه با ورودی بزرگ میانی و خروجی‏ هایی در دو سمت و نصب نوارهای فیبرکربنی دور چراغ ‏ها چهره جلوی این پانامرا کاملاً تغییر کرده و حالتی خشن و اسپرت به خود گرفته است. در نمای جانبی خودرو استفاده از آینه‏ های فیبرکربن ، بچه گلگیرهای جلو و عقب برای هضم رینگ و لاستیک جدید و هوا رسانی بهتر به دیسک ‏های ترمز، خروجی فیبرکربن پشت گلگیر جلو به انضمام زیر رکابی فیبرکربن سوار شده روی بدنه حرف‏های بسیاری برای گفتن دارند.

15 6


وقتی به پشت این پانامرا می‏رسیم، همه موارد سخن از رویایی با یک ابرخودرو را دارند زیرا سپر عقب جای خود را به یک سپر جدید یکپارچه با دیفیوزر داده که وسط آن دو اگزوز در میان یک قاب استیل جا خوش کرده و در دو سمت آن نیز دو سر اگزوز گرد دیگر دیده می‏ شوند، براگیر خودکار و حساس به سرعت این قسمت جای خود را به یک باله براگیر فیبرکربنی داده که عملکرد و زیبایی آن با همراهی براگیر لبه بالای شیشه پشت تکمیل می‏ گردد.
آنچه در این میان از همه جالب‏تر می‏کند، مجموعه اگزوز اسپرت منصوری است که با سوار شدن روی این خودرو، کمک می‏کند تا صدایی جذاب داشته و ویژگی‏ های آن کامل گردد با این قابلیت که راننده می‏تواند با فشردن کلیدهای کار گذاشته شده در صفحه روی سقف و خارج کردن لوله ‏های میانی از مدار صدای خروجی موتور را کاهش داده و چنانچه نیاز به خط و نشان کشیدن برای رقبا باشد، با وارد کردن آنها در مسیر گازهای احتراق، فریادی پرطنین و گیرا بر سر آنان بکشد!
کل این کیت بدنه به قیمت ۳۶ هزار دلار خریداری شده امور مربوط به رنگ آمیزی کاپوت و نصب قطعات توسط یک نصاب متبحر ایرانی بوده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×