شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چرا لامبورگینی اوراکان سواری نرم تری نسبت به سوپر اسپرت های دیگر دارد؟
MACHINEMAG1 6

چرا لامبورگینی اوراکان سواری نرم تری نسبت به سوپر اسپرت های دیگر دارد؟

۱۳۹۶-۰۹-۰۷

مجموعه کمک فنر های ویژه ای که بر روی لامبورگینی اوراکان قرار دارد که سواری آن را نسبت به سوپراسپرت های دیگر آن را قابل تحمل تر می کند. اما طرز کار آن ها چگونه است و چرا باعث نرم تر شدن لامبورگینی توام با حفظ ویژگی های داینامیکی آن می شود؟

مجله ماشین –  مهندس اشکان معصومی /خودروهای سوپراسپرت، علی رغم ویژگی های دینامیکی قوی ، یک نکته آزار دهنده برای مالکین خود دارند که باعث می شود مورد استفاده روزمره قرار نگیرند. سیستم تعلیق بسیار خشک که شما را بعد از نیم ساعت تا یک ساعت رانندگی خسته خواهد کرد و می خواهید از کابین ماشین فرار کنید! اما مجموعه کمک فنر هایی بر روی سوپراسپرتی همانند لامبورگینی اوراکان قرار دارد که آن را قابل تحمل تر می کند.

کمک فنر مغناطیسی- رئولوژیک (Magneto-Rheological Damper)

نسل فعلی کمک های MR دارای دو سیم پیچ الکترومغناطیسی هستند که برای ایجاد میدان مغناطیسی در مسیر پیستون تعبیه شده ‏اند. روغن هیدرولیک موجود در سیلندر حاوی ذرات ریز آهن بوده که قبل از اعمال جریان برق به سیم پیچ‏های پیستون، به صورت تصادفی در روغن پخش شده‏ اند. اعمال جریان برق به سیم پیچ‏ ها، باعث ایجاد میدان مغناطیسی در روغن می ‏شود که ذرات آهن را در خطوط مستقیمی مرتب نموده و روغن را در مقابل جریان برق مقاوم‏ تر می‏ کند.

تغییر میزان آمپر جریان برق، باعث تغییر نیروی میرایی کمک می‏ گردد. این نوع کمک در خودروهایی مانند فراری ۴۸۸GTB، شورولت کوروت، کادیلاک CTS-V و لامبورگینی اوراکان استفاده شده است.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×