جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» مقاله » فنی » رولزرویس استتار شده استثنایی
2 12

رولزرویس استتار شده استثنایی

۱۳۹۶-۱۱-۲۰

وقتی رولزرویس از مدل جدید WRAITH رونمایی کرد بسیاری آن را نمونه اسپرتی شده مدل موفق گوست قلمداد کردند که سعی دارد با حفظ ارزش های این برند لوکس بریتانیایی، اتومبیلی را در اختیار جوانان قرار دهد که قلبشان را به تپش وادارد.

مجله ماشین – برای این منظور تیم سازنده در زیر درپوش موتور آن یک نیروگاه قدرتمند قرار داد که در تنها ۴.۴ ثانیه می تواند سرعتش را به یکصد کیلومتر برساعت برساند.برای ماشینی که ۲۴۴۰ کیلوگرم وزن دارد عدد بدی نیست.
آقای Jon Olsson یکی از همان جوانان ثروتمندی بود که در دام عشق WRAITH گرفتار شد و چیزی در حدود ۳۲۰ هزار دلار برای خرید یکی از آنها پرداخت اما او به چیزی حتی خشن تر فکر می کرد و تصمیم گرفت مجموعه ای از تغییرات را بر روی ماشین تازه پیاده کند که معمولا از مالکان رولزرویس سر نمی زند.
نتیجه همکاری وی با مجموعه هلندی Absolute Motors در همان نگاه اول خاص بودنش را فریاد می کشد. الگوی استتار سیاه و سفید به کار رفته برروی آن کاملا برای اسکی سواری که در شمال سوئد زندگی می کند مناسب است اما جالب تر از آن دو نورافکن به کار رفته بر روی جلوپنجره هستند که در کنار ۴ نمونه دیگر با فناوری LED که بر روی سقف سوار شده اند، چهره ای خاص برای این وسیله به وجود آورده است. آخر چه کسی بر روی رولزرویس باربند نصب می کند!
چرخ های کرومی درخشان جنتلمن انگلیسی هم جای خود را به رینگ های بزرگ ۲۴ اینچی سیاه رنگ داده اند اما بدون شک عجیب ترین تغییر چهار گالن بنزینی هستند که برای طی مسافت های طولانی در محیط های خارج شهری بر روی باربند WRAITH خودنمایی می کنند.

1 12
افزایش خشونت تنها به ظاهر وسیله ختم نمی شود. پیشرانه V-12 عظیم ۶.۶ لیتری رولزرویس به صورت پیش فرض ۶۲۴ اسب بخار نیرو تولید می کند اما این مقدار به لطف بهینه سازی توربوشارژهای دوگانه و اضافه کردن یک خنک کننده میانی(اینترکولر) و به کارگیری اگزوز دست ساز جدید توانسته به توان ۸۱۰ اسب دست پیدا کند که برای رساندن حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت کافی خواهد بود.
البته این تنها ابرماشینی نیست که Jon Olsson با روش خاص خودش تیونینگ نموده و پیش از این هم با نمونه هایی مانند یک لامبورگینی هوراکان ۸۰۰ اسب بخاری فضای مجازی را به هیجان آورده بود. لامبورگینی مورد بحث از مدل Huracan 610-4 با رنگ آمیزی ویژه او پوشش داده شده است( وی خانه خود را هم به همین شکل نقاشی کرده!) در مورد توانایی این وسیله همان بس که در یکی از ویدیوها در تنها ۵ ثانیه سرعتش را از یکصدکیلومتر برساعت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. نصب باربند بر برای حمل تجهیزات اسکی بر روی سقف این خودرو نیز به چشم می آید و به لطف سامانه انتقال نیروی چهارچرخ متحرک گاوخشمگین آنها موفق شدند تا ویدیوهای بی نظیری را خلق کنند.
اگر برای شما هم پیش آمده که آقای Jon Olsson این همه پول را از کجا بدست آورده بد نیست بدانید که ایشان یک ستاره ویدیوهای آنلاین در یوتیوب است و در ابتدا با انجام اسکی بازی نمایشی به ثروت دست یافت و امروز هم بیشتر از طریق خوشگذرانی و جذب دنبال کنندگان بیشتر کسب درآمد می کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×