جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کسب و کار » دستگاه های کارکرده تعمیرگاهی از کجا بخریم؟
دستگاه های کارکرده تعمیرگاهی

دستگاه های کارکرده تعمیرگاهی از کجا بخریم؟

۱۴۰۲-۰۳-۰۷

خرید و تهیه ابزار تعمیرگاهی جدید و نو برای کارگاه، همواره با هزینه زیادی همراه است.

این واضح است که تعمیرکاران حرفه ای، تمایل دارند تا از ابزارهای نو و پیشرفته برای کار خود استفاده کنند. اما اگر بودجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید محدود است، می توانید دستگاه های کارکرده و دست دوم تعمیرگاهی را خریداری کنید. در این خصوص می توانید به فروشگاه تخصصی تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت مراجعه نمایید.

ابزار تعمیرگاهی چیست؟

هنگامی که موفق شدید مکان مناسبی را برای تعمیرگاه خود بیابید، لازم است که آن را با تجهیزات مکانیکی کامل کنید. می توانید از لیست این ابزارهای تعمیرگاهی، مطابق با نیاز و بودجه خود، گزینه های مناسب را تهیه کنید. انتخاب این ابزارها می تواند بر کیفیت ارائه خدمات شما موثر باشد. از جمله تجهیزات مورد نیاز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • یک دست کامل آچار
  • جعبه بکس
  • انواع انبر
  • فیلتر بازکن
  • تست ترکیدگی سیلندر
  • جا زن کاسه نمد
  • جا زن اورینگ
  • انبر رینگ جمع کن
  • سوپاپ جمع کن
  • تست رطوبت روغن ترمز
  • آچار قرقری فرمان
  • ابزار کشش تسمه
  • انژکتور شوی
  • گیج فیلر
  • مولتی متر
  • فشارسنج و باد لاستیک

ابزار تعمیرگاهی شامل چه ابزارهایی می باشد؟

در بخش فوق، برخی از تجهیزات تعمیرگاهی معرفی شد. اما برای تکمیل شدن تجهیزات مورد نیاز تعمیرات خودرو، نیاز به دستگاه هایی همچون: انواع جک و دستگاه بالانس چرخ خودرو نیز خواهد بود.

·         جک قیچی

جک قیچی نوعی وسیله است که به بلند کردن تدریجی وسیله نقلیه از زمین کمک می کند. این نوع جک به جهت آنکه از قطعات فلزی مورب تشکیل شده است و به شکلی شبیه یک قیچی عمل می کند، به این نام شناخته می شود.

مغازه های خودرو یا سایر مشاغل، ممکن است از یک جک قیچی مکانیکی یا هیدرولیکی برای بالا بردن وسایل نقلیه به منظور تشخیص، نگهداری یا تعمیرات استفاده کنند. رایج ترین و آشناترین نوع جک قیچی برای اکثر مصرف کنندگان، جک دستی است.

جک دو ستون و چهار ستون

جک دو ستون، یکی از پرکاربردترین تجهیزات از این دست در تعمیرگاه های خودرو است. این نوع از جک، امکان تعمیر یا سرویس طیف وسیعی از خودروها را فراهم می کند. یکی از مهمترین مسائل هنگام انتخاب جک مناسب، درایو ترجیحی آن است.

اغلب، اولین انتخاب در بین مکانیک ها، جک های برقی یا الکترومکانیکی است؛ با وجود این، نوع هیدرولیک، هر روزه محبوبیت بالایی پیدا می کند. این در حالی است که جک چهار ستون به عنوان بالابر با قدرت بالاتری شناخته می شود.

این نوع جک توسط یک پمپ هیدرولیک با یک سیلندر هدایت می شود و مجهز به قفل ایمنی مکانیکی است. برای ساده ‌تر کردن حرکت، جک به یک زیر شاخه قابل جابجایی با چهار چرخ مجهز تعبیه شده است. این نوع جک، مناسب کارگاه هایی است که دارای فضای کافی و ارتفاع مناسب هستند؛ اما باید در نظر داشت که قیمت جک دو ستون در مقایسه با چهار ستون کمتر است.

·         دستگاه شارژ گاز کولر

یکی دیگر از ابزارهای تعمیرگاهی، دستگاه شارژ گاز کولر است که در مدل های مختلفی طراحی شده و قادر است تا برای شارژ گازهای کولر از قبیل  R134a یا R1234yf در خودروهای هیبریدی استفاده شود. این دستگاه ها که برای خودروهای سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند در انواع نیمه اتوماتیک و اتوماتیک بوده و می توانند جهت نشت یابی گاز کولر نیز مورد استفاده قرار گیرند.

·         لاستیک درار

دستگاه لاستیک درار نیز از دیگر ابزارهای تعمیرگاه خودرو می باشد که برای بسیاری از مکانیکی ها و پنچرگیری ها یک ضرورت محسوب می شود. هنگام تعویض رینگ و لاستیک از این دستگاه استفاده می شود که در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده است. می توانید متناسب با نیاز تعمیرگاه خود و بودجه ای که در اختیار دارید، از دستگاه های لاستیک درآر سه، چهار یا پنج پداله انتخاب کنید.

·         بالانس چرخ خودرو

عدم تعادل لاستیک و چرخ، یکی از دلایل لرزش خودرو است. این موضوع می تواند منجر به سایش تایر، از دست دادن کشش و سایش زود هنگام قطعات شود. عدم تعادل لاستیک، زمانی رخ می دهد که وزن هوای لاستیک به طور مساوی در سراسر تایر توزیع نشود و در نتیجه، وزن تایر از یک طرف نسبت به طرف دیگر سنگین تر گردد. در تعمیرگاه های خودرو، دستگاه بالانس چرخ خودرو می تواند این مساله را رفع کرده و به سلامت بیشتر خودرو کمک کند. قیمت بالانس چرخ را از کیاصنعت دریافت کنید.

·         تست سرعت خودرو

دستگاه سرعت سنج برای تست دقت نشانگر سرعت در خودرو طراحی شده است. سرعت سنج از دو جفت غلتک متوازن دینامیکی تشکیل شده است. چرخ‌ های خودرو، این غلتک ‌ها را به حرکت در می ‌آورند، در حالی که یک سنسور الکترونیکی سرعت، سرعت خودرو را اندازه ‌گیری می ‌کند که به طور مداوم روی صفحه نمایش داده می ‌شود.

دستگاه سرعت سنج مجهز به سیستم بالابر و ترمز پنوماتیک است. این دستگاه با دو نوار محافظ جانبی برای جلوگیری از آسیب دیدن رینگ و لاستیک طراحی شده است.

·         میزان فرمان

در گذشته به روش سنتی، برای تنظیم فرمان، فقط از یک کنترل دستی استفاده می کردند. در زیر ستون فرمان (درست زیر چرخ)، یک اهرم کوچک وجود دارد که صاف روی ستون قرار دارد. تعمیرکاران با استفاده از این اهرم، ارتفاع و عمق فرمان را تنظیم می کردند. امروزه، دستگاه میزان فرمان به صورت اتوماتیک می تواند برای تنظیم فرمان استفاده شود که دقت عملکرد را نیز بالاتر خواهد برد.

·         تست تنظیم نور

دستگاه تست و تنظیم نور چراغ های خودرو، این امکان را دارد که سیستم روشنایی خودرو را اندازه گیری و تنظیم نماید. این دستگاه در مدل های تنظیم نوع آنالوگ چراغ، چراغ آینه ای و چراغ لیزری طراحی می شود که مورد استفاده در تعمیرگاه های خودرو، مراکز معاینه فنی و باتری سازی ها خواهد بود.

مزیت دستگاه های کارکرده

در صورتی که برای خرید تجهیزات و ابزارهای تعمیرگاهی، نیاز به مشاوره دارید می توانید با کیاصنعت در تماس باشید. ضمن آنکه استفاده از دستگاه های کارکرده می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های راه اندازی تعمیرگاه کمک کند.

به خاطر داشته باشید که این تجهیزات دست دوم و کارکرده را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا از سلامت و ایمنی آنها مطمئن باشید.

ابزارهای تعمیرگاهی را از کجا بخریم؟

در صورتی که به ابزارهای تعمیرگاهی نیاز دارید، می توانید ضمن دریافت قیمت دستگاه ها و ابزارهای مورد نیاز، در خصوص خرید این لوازم از کارشناسان کیاصنعت راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

جمع بندی

دریافت مشاوره های کارشناسی، هنگام راه اندازی تعمیرگاه خودرو می تواند به شما کمک کند تا ضمن تهیه و خرید لوازم از هزینه های اضافی برای تهیه ابزارهای غیرضروری خودداری کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×