دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کسب و کار » راهنمای انتخاب بهترین پیستوله رنگ ماشین
راهنمای انتخاب بهترین پیستوله رنگ ماشین

راهنمای انتخاب بهترین پیستوله رنگ ماشین

۱۴۰۲-۰۳-۲۸

با آسیب دیدگی قسمتی از رنگ و بدنه خودرو؛ 2 انتخاب خواهید داشت، شما می توانید قطعه آسیب دیده را تعویض یا آن را رنگ کنید.

مثلا اگر صاحب خودروی ۴۰۵ هستید و گلگیر جلو آن آسیب دیده، امکان تعویض یا رنگ کاری آن وجود دارد. غالبا افراد اقدام به خرید گلگیر جلو ۴۰۵ رنگی می کنند، اما عده ای نیز ترجیح می دهند این قسمت را به وسیله پیستوله های مناسب رنگ پاشی نمایند.

رانندگان و مالکین خودرو با رنگ پریدگی قسمت های مختلف ماشین، به فکر خرید قطعه جدید می افتند. مثلا اگر خودروی پراید داشته باشید و گلگیر جلو آن دچار آسیب شده باشد، به راحتی با خرید گلگیر رنگی جلو پراید، با رنگ کاملا مطابق با سایر بخش های بدنه، مشکل شما حل می شود. همچنین می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های معتبر، قسمت آسیب دیده خودروتان را با استفاده از پیستوله رنگ کنید.

پیستوله رنگ ماشین چیست؟

رنگ کردن خودرو نسبت به خرید قطعات جدید آن هزینه کمتری دارد. مثلا قیمت سپر جلوی پراید بسیار بیشتر از هزینه رنگ این قطعه از بدنه ماشین است. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه ها پیشنهاد می کنیم به جای خرید سپر جدید، برای سفارش سپر پراید رنگی از شرکت های معتبر اقدام نمایید.

پیستوله ها ابزاری برای رنگ کاری خودرو هستند که حجم زیادی از رنگ را با فشار خیلی کم ارائه می دهند. این ویژگی در این ابزار باعث می شود تا در هیچ کدام از بخش های خودرو غلظت رنگ به وجود نیاید و رنگ خودرو دچار آسیب نشود. در واقع به وسیله پیستوله ها می توانید تمام بخش های خودرو را با اسپری ثابت رنگ کنید.

پیستوله ها با ایجاد فشار رنگ را به بیرون نوک نازل هدایت می کنند. شما می توانید به وسیله این ابزار شیوه پاشش رنگ روی خودرو را تغییر دهید. یعنی برای هر بخش متناسب با سطح مورد نظر در نحوه پاشش رنگ پیستوله تغییر به وجود آورید. همچنین این ابزار نوک های مختلفی دارند که می توانید برای خودروهای مختلف از آن ها استفاده کنید.

آشنایی با انواع پیستوله رنگ ماشین

آیا بهترین پیستوله رنگ ماشین را می شناسید؟ این ابزار در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام برای پروژه های مختلف به کار می آیند. بنابراین بر اساس نوع پروژه می توانید مناسبترین پیستوله ها را انتخاب کنید. انواع پیستوله برای رنگ ماشین شامل موارد زیر می شود:

پیستوله کاسه رو برای رنگ خودرو

راهنمای انتخاب بهترین پیستوله رنگ ماشین

در این ابزار مخزن در واقع روی پیستوله قرار می گیرد. از جمله ویژگی های مثبت این ابزار می توان به خوش دست بودن و طراحی ارگونومیک، کیفیت عالی در پاشش رنگ و وزن مناسب اشاره کرد.

از پیستوله های کاسه رو علاوه بر رنگ کاری خودرو در صنایع مختلفی مثل صنایع چوب، چسب پاشی و … استفاده می شود.

پیستوله رنگ ماشین کاسه زیر

مخزن پیستوله های کاسه زیر بیشتر از پیستوله های کاسه رو است و نازل هایی با سایز ۱.۲ میلی متر تا ۳ میلی متر دارند. این ابزار می توانند تعداد زیادی از نازل ها را بدون هیچ مشکلی برای پاشش رنگ پشتیبانی کنند.

از این ابزار معمولا در صنایع مختلفی مثل چوب یا ساختمان نیز استفاده می شود، چون کاربرد عمومی دارد.

پیستوله سایه پاش برای رنگ خودرو

پیستوله سایه پاش در واقع ورژن کوچک شده مدل کاسه زیر است که به آن پیستوله مینی نیز می گویند. این ابزار زمانی به کار می آید که سطح مورد نظر باریک و محدود باشد.

از جمله ویژگی های مثبت این ابزار می توان به مخزن کوچک و طراحی ارگونومیک اشاره کرد که باعث عدم خستگی حین کار می شود.

از این پیستوله در صنایع مختلفی مثل چوب، خودرو و موتور سیکلت و حتی صنایع هنری مثل مجسمه سازی استفاده می شود.

پیستوله دو جزئی رنگ

در این پیستوله ها ۲ نازل وجود دارد. در واقع با نازل های این ابزار می توانید دو نوع ماده مختلف را روی سطح کار اسپری کنید. این ابزار بیشتر برای پاشش فانتاکروم و آبکاری نقره به کار می آید.

پیستوله بدون مخزن برای رنگ ماشین

در پیستوله های بدون مخزن در واقع هیچ مخزنی وجود ندارد. به این ابزار پرشر نیز می گویند. در واقع این ابزار را به مخازن رنگ وصل می کنند تا سطح مورد نظر را رنگ آمیزی کنند. اگر نیاز به رنگ کاری سطوحی داشتید که حجم بالایی از رنگ را می طلبید، می توانید از پیستوله های پرشر استفاده کنید.

راهنمای انتخاب بهترین پیستوله رنگ ماشین

نکات مهم در انتخاب بهترین پیستوله رنگ ماشین

اکنون که با انواع پیستوله آشنا هستید، در ادامه با ارائه چند نکته مهم کمکتان می کنیم تا بهترین پیستوله رنگ ماشین را انتخاب کنید:

وزن پیستوله

وزن پیستوله ها از اهمیت زیادی برخوردار است، چون باید تا مدتی طولانی این ابزار را به دست بگیرید و سطح مورد نظر را رنگ کنید. پیستوله هایی با وزن زیاد در طولانی مدت باعث خستگی دستتان می شوند.

برند پیستوله رنگ

برندهای مختلف پیستوله هایی با کیفیت های مختلف تولید می کنند. بنابراین با پیدا کردن بهترین برند، ابزاری کاربردی و باکیفیت بخرید.

خرید محصول اصل

متاسفانه پیستوله های بی کیفیت و غیراصلی در بازار وجود دارند که در مدت زمانی کوتاه کارایی شان را از دست می دهند و دیگر نمی توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین به اصل بودن ابزار حین خرید توجه داشته باشید. فروشگاه های معتبر معمولا ابزار اصل و باکیفیتی می فروشند.

سهولت در تمیزکاری پیستوله بعد از رنگ پاشی

بخش داخلی رنگ پاش ها بعد از مدتی با رنگ پوشانده می شود؛ بنابراین باید آنها را برای استفاده های بعدی تمیز کنید. در واقع تفنگ رنگ پیستوله ها باید به راحتی از بدنه جدا شوند تا بتوانید آنها را تمیزکاری کنید.

کلام آخر

با بهترین پیستوله رنگ ماشین به راحتی می توان قسمت های مختلف خودرو را بدون هیچ مشکلی رنگ پاشی کرد. پیستوله ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هدف یکسانی دارند، هدف آن ها رنگ آمیزی بدنه ماشین با بالاترین کیفیت ممکن است. از انواع پیستوله می توان به کاسه رو، کاسه زیر و سایه پاش اشاره نمود. هنگام خرید پیستوله رنگ برای خودرو به وزن، برند و تمیزکاری آسان آن دقت کنید.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×