شنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » انقلاب الکتریکی در رنو
انقلاب الکتریکی در رنو

انقلاب الکتریکی در رنو

۱۴۰۲-۰۸-۲۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

رنو تحت رهبری لوکا دی میو وارد دگردیسی قابل توجهی شد. یکی از مهمترین مراحل این فرآیند تغییر، تسریع فرآیند برقی سازی محصولاتش بود.

به گزارش مجله ماشین، این سازنده فرانسوی با توسعه رویکردی متفاوت به دنیای خودروهای الکتریکی، مصمم است تا مدل‌های کلاسیک‌ خود را به دوران مدرن بیاورد.

آخرین مرحله از این فرآیند تغییر، Twingo بود که اخیراً معرفی شد. این مدل که پیش بینی می شود با قیمت کمتر از ۲۰۰۰۰ یورو به فروش برسد، در سال ۲۰۲۵ به طور رسمی برای فروش عرضه می شود. درست قبل از توئینگو، شاهد بازگشت رنو ۵ افسانه ای خواهیم بود. در سال ۲۰۲۵ نیز شاهد بازگشت رنو ۴ خواهیم بود.

بیایید با بررسی دقیق این فرآیند، شما را به سفری دلپذیر به گذشته ببریم.

رنو توئینگو برقی
رنو توئینگو برقی

رنو توئینگو مدل ۲۰۲۵

ابتدا با جدیدترین مدل معرفی شده یعنی توئینگو شروع می کنیم. اگرچه رنو به تازگی این مدل را به عنوان یک کانسپت معرفی کرده است، اما مدل آماده تولید آن تفاوت چندانی با این نسخه نخواهد داشت. لازم به یاد آوری است که توئینگو از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۳ تولید شد.

اولین توینگو با بدنه سه در خود توجه ها را جلب کرد. برادر برقی آن که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار می شود، بر اساس نسل سوم توئینگو ساخته خواهد شد. تمام جزئیات کوچک، از مجموعه چراغ های جلو گرفته تا جزئیات کاپوت، مدرن شده و به نسل جدید منتقل خواهند شد.

نسل اول رنو توئینگو
نسل اول رنو توئینگو

مدیر عامل این برند اعلام کرد که این مدل قیمتی کمتر از ۲۰۰۰۰ یورو خواهد داشت. مهمتر از آن، این مدل دارای داده مصرف بسیار کم ۱۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

وی افزود: توئینگو جدید پاسخی به بسیاری از مشکلات و پارادوکس‌ها خواهد بود. ما از نزدیک حاشیه سود مدل‌های مینی، عملکرد آنها در برابر مدل‌های چینی، پایداری و دوام آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

رنو 5 برقی
رنو ۵ برقی

رنو ۵ مدل ۲۰۲۴

رنو ۵ که یکی از نمادهای سازنده فرانسوی است، بخش مهمی از تحول است. هاچ بک پنج در که برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ معرفی شد تا سال ۱۹۸۵ تولید شد. مشخص است که نسل جدید مدل الکتریکی “مداوما” توسط Luca de Meo درخواست شده است.

رنو ۵ در طرح تحول خود به نام رنولوشن، برنامه شماره یک مدیر ایتالیایی بود. مدیری که به این روند تحولی که در سال ۲۰۲۱ آغاز شده است فکر زیادی کرده است، به اصطلاح روی این مدل “همه تراشه های خود” شرط بندی کرده است.

نسل اول رنو 5
نسل اول رنو ۵

رنو ۵ بر اساس پلتفرم کوچک AmpR با امضای Ampere، بال برقی این برند، ساخته خواهد شد و این پلتفرم مبتنی بر معماری CMF-B EV است. قیمت R5 حدود ۲۵۰۰۰ یورو پیش بینی می شود.

مدیر عامل رنو اعلام کرد: احیای نام های قدیمی بسیار منطقی است. زیرا آنها به ما این امکان را می دهند که در مدت کوتاهی نظر بسیاری از مردم را در مورد خودروهای الکتریکی تغییر دهیم. اگر به گذشته برگردید و مدل هایی را که مردم واقعاً دوست دارند احیا کنید، شما به طور خودکار موانع را کاهش دهید. این در حال حاضر اتفاق می افتد.

رنو 4 مدل 2025
رنو ۴ مدل ۲۰۲۵

رنو ۴ مدل ۲۰۲۵

یکی از مهم ترین مدل ها در میان طیف محصولات جدید رنو ، رنو ۴ جدید است که به طور رسمی اعلام شده است که در سال ۲۰۲۵ برای فروش عرضه خواهد شد. قیمت این مدل در حدود ۲۵۰۰۰ یورو و بر اساس R4 تولید شده بین سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۵ خواهد بود.

نسل اول رنو 4
نسل اول رنو ۴

شاید R4 دورترین مدل از مدل اصلی در بین این سه مدل باشد. این مدل که به طور کلی طراحی خلاقانه ای خواهد داشت، R4 قدیمی را در ریشه های خود پنهان می کند. بنابراین حتی با نگاهی به طراحی جلوپنجره و مجموعه چراغ های جلو نیز می توان شباهت ها را مشاهده کرد.

مدیرعامل رنو نیز اظهارات شگفت انگیزی برای این مدل دارد: ۴L یک افسانه است. و همانطور که می دانید، افسانه ها هرگز نمی میرند! R4 جدید، با اندازه ۴ لیتر، برای همه جذاب خواهد بود. شما یکی از نمادین ترین مدل های برند ما را با طراحی الکتریکی و مدرن خود دوباره کشف خواهید کرد.

 

انقلاب الکتریکی در رنو به دستان لوکا دی میو

لوکا دی میو یکی از با تجربه ترین نام ها در این صنعت است. علاقه خاص او به خودروهای شهری را در کارنامه اش می توانیم ببینیم.

حرفه این مدیر ایتالیایی که از سال ۱۹۹۲ آغاز شد، شامل مدل هایی مانند رنو توینگو و کلیو است. دی میو که در تولید نسل اول یاریس شریک بود وقتی به بال اروپایی تویوتا رفت، در تولید مدل هایی مانند ۵۰۰ و آلفارومئو میتو در گروه فیات حرفی برای گفتن داشت.

لوکا دی میو در کنار فیات 500
لوکا دی میو در کنار فیات ۵۰۰

این نام با تجربه که در سال ۲۰۰۹ به گروه فولکس واگن نقل مکان کرد، آغازگر تولد بیتل جدید نیز بود. ما می دانیم که De Meo به تولد برند Cupra در حرفه خود در SEAT کمک کرد. مدیری که در اولین مرحله از حرفه خود در سال ۲۰۲۰ به رنو بازگشت، همچنین معمار ارشد پروژه رنولوشن است که نشان دهنده دگرگونی برند فرانسوی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×