دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پرونده خودروهای شوتی روی میز شورای عالی امنیت ملی
پژو 206 شوتی در گردهمایی شوتی سواران

پرونده خودروهای شوتی روی میز شورای عالی امنیت ملی

۱۴۰۲-۰۹-۰۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار خودروی شوتی در جاده های کشور برای رانندگان ایجاد خطر می‌کنند، گفت: به شورای عالی امنیت ملی درخواست دادیم که دستور دهند خودروهای شوتی در زمان دستگیری برای ۶ ماه در پارکینگ توقیف شود.

به گزارش مجله ماشین، فرمانده‌ کل انتظامی خودروهای قاچاق بر (شوتی) را یکی از دغدغه های پلیس دانست و گفت: به شورای عالی امنیت ملی درخواست دادیم که دستور دهند خودروهای شوتی در زمان دستگیری برای ۶ ماه در پارکینگ توقیف شود.

سردار رادان تاکید کرد: سالانه ۳۰۰ کشته حوادث راهنمایی و رانندگی ناشی از فعالیت خودروی شوتی است که تمامی قوانین را پایمال می کنند.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۴۰ هزار خودروی شوتی جاده های کشور را در می نوردند، مقررات رانندگی را زیرپا می گذارند و خطر را به دیگران تحمیل می کنند.

سردار رادان با بیان اینکه به ازای هر کشته ۲۵ مصدوم در حوادث جاده‌ای داریم، افزود: با جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده ها می‌توان حجم بزرگی از تلفات و مصدومان و تضادفات جاده‌ای را کاهش داد.

وی همچنین گفت: بخاطر خودروهای شوتی هر ساله تعداد قابل توجهی از ماموران نیروی انتظامی جان خود را از دست می‌دهند که ضربه‌ای به توان انتظامی و پلیس راهور است.

پرونده خودروهای شوتی روی میز شورای عالی امنیت ملی
پژو ۴۰۵ و پژو پارس شوتی در گردهمایی شوتی سواران در ورزشگاه تختی تهران

لزوم افزایش جریمه‌های رانندگی

فرمانده فراجا با اشاره به اینکه بخش اعظم تخلفات رانندگی ناشی از خطای انسانی است، افزود: باید متخلفان هزینه تخلف خود را پرداخت کنند.

سردار رادان خواستار تصویب قانون افزایش جریمه ها توسط مجلس شورای اسلامی شد و افزود: این طرح ابتکار خوب دولت سیزدهم بود که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود و به طور حتم کاهش چشمگیر حوادث را همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد که افزایش جریمه رانندگی ارتباطی با تورم ندارد زیرا اصلاً در سبد معیشت مردم قرار نمی‌گیرد.

 

ثبت ۲۷ میلیارد تردد در جاده‌های کشور

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه امروز ۱۰۰ دستگاه خودروی جدی به ناوگان راهور افزوده شد، گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۷ میلیارد تردد در جاده های درون و برون شهری ثبت شده است.

سردار سید کمال هادیانفر اظهار داشت: پلیس راهور از ابتدای سال بیش از ۱۲۰ میلیون خدمت به مردم ارایه کرده که بی سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به اضافه شدن ۲۸۰۰ دستگاه خودرو جدید به نیروهای عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، اضافه کرد: این میزان طی هشت دوره رزمایش به توان تحرک عملیاتی پلیس راهور پیوسته است.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: تنها در ۲ دوره طی یکسال اخیر ۳۰۰ دستگاه خودرو شامل خودروهای شاسی به ناوگان پلیس اضافه شد.

سردار هادیانفر همچنین از افتتاح ۱۵ پاسگاه پلیس در محورهای مواصلاتی کشور خبر داد.

در آیین امروز که در شهرک آزمایش برگزار شد، به صورت ویدئو کنفرانس ۱۵ پاسگاه در استان‌های خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، گلستان، ایلام، شرق تهران، گیلان، گرگان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بندرعباس، مازندران و یزد به بهره برداری رسیدند.

منبع: ایرنا

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×