جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پورشه پانامرا ۲۰۲۴
پورشه پانامرا 2024

پورشه پانامرا ۲۰۲۴

۱۴۰۲-۰۹-۰۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه 35

پورشه پانامرا 2024 با قدرت بیشتر و ظاهری خوش‌تیپ‌تر به طور رسمی معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، سدان ۴ در پورشه پانامرا، از زمان عرضه در سال ۲۰۰۹، یکی از محبوب ترین انتخاب‌ها بوده است. اگرچه نسل سوم که جمعه گذشته معرفی شد، ممکن است در نگاه اول یک فیس لیفت ساده به نظر برسد، اما وقتی وارد جزئیات می شویم، با تغییرات اساسی مواجه می شویم.

طراحی پورشه پانامرا ۲۰۲۴

وقتی از دور به آن نگاه می کنید، فکر می کنید خوب، این همان پانامرای است که ما می شناسیم. اما وقتی به این شاهکار نزدیک تر می شوید و شروع به دیدن جزئیات می‌کنید، خود را در دنیایی کاملا متفاوت می یابید.

پورشه پانامرا 2024
نمای عقب پورشه پانامرا ۲۰۲۴

سپرها، کاپوت ها، درها و خطوط آهنی اکنون خطوط مدرن و نرم تری دارند. طرح استاپ نواری اکنون مستقیم اجرا می شود و به سمت لبه‌ها زاویه ندارد. اگرچه طراحی چراغ های جلو به طور کلی حفظ شده است، اما می توان گفت که آنها جمع و جورتر به نظر می رسند.

در حالی که چراغ‌های LED Matrix به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، LED‌های HD Matrix که می‌توانند تا فاصله ۶۰۰ متری را روشن کنند در لیست گزینه‌ها قرار خواهند گرفت.

مشخصات فنی پورشه پانامرا ۲۰۲۴

پانامرا در ابتدا با ۲ واحد قدرت در پایین و بالای محدوده مدل عرضه می شود. پانامرا و پانامرا ۴ که می‌توانیم آن‌ها را به‌عنوان سطح ورودی در نظر بگیریم، با موتور ۲.۹ لیتری توربوشارژ V6 عرضه می‌شوند که با آن‌ها بیگانه نیستیم.

این واحد که قبلاً ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد، اکنون ۳۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که ۵۰ نیوتن متر افزایش یافته است. در حالی که نسخه دیفرانسیل عقب شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۲ ثانیه کامل می کند، ۴.۸ ثانیه برای نسخه چهار چرخ محرک کافی است. حداکثر سرعت این دو خودرو به ترتیب ۲۷۲ و ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

پورشه پانامرا 2024
پورشه پانامرا ۲۰۲۴

وقتی به بالاترین محدوده مدل نگاه می کنیم، پانامرا توربو E-Hybrid را داریم  که دیگر Turbo S نامیده نمی شود. موتور ۴.۰ لیتری V8 که به این بنای زیبایی جان می بخشد، ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۳۰ نیوتن متر گشتاور( ۸۰ نیوتن متر بیشتر از نسل قبلی ) ارائه می دهد که کمتر از ارزش قدرت ۷۳۹ اسب بخار کاین توربو E-Hybrid است.

با وجود این، توربو E-Hybrid برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است. واحد قابل شارژ آن اکنون دارای یک باتری با ظرفیت ۲۵.۹ کیلووات ساعت است و برد ۹۱ کیلومتر را ارائه می دهد. همچنین باید توجه داشته باشیم که این باتری در ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه با ۱۱ کیلو وات به شارژ کامل می رسد و ۳ واحد شارژی مختلف دیگر نیز در محدوده مدل قرار می گیرد.

سیستم تعلیق بادی دو محفظه جدید پورشه نیز به صورت استاندارد در این خودرو گنجانده شده است. در حالی که گزینه ۴WS در هر مدلی موجود است، سیستم تعلیق بادی پیشرفته تری به نام Porsche Active Ride تنها به عنوان یک آپشن در مدل های E-Hybrid ارائه می شود.

کابین پورشه پانامرا ۲۰۲۴

در داخل خودرو، بازتابی از زبان طراحی که ما از تایکان و کاین به آن عادت کرده ایم وجود دارد. انتخابگر دنده به صورت دکمه ای در سمت راست فرمان بر روی کنسول قرار می گیرد. اکنون یک صفحه نمایش در جلوی سرنشین قرار دارد و امکان تماشای فیلم در این صفحه نمایش ها در زمانی که وسیله نقلیه ساکن است وجود دارد. همچنین می توانید از عملکردهای ساده ای مانند روشنایی داخلی و تهویه مطبوع از طریق Apple CarPlay یا Siri استفاده کنید.

پورشه پانامرا 2024
کابین پورشه پانامرا ۲۰۲۴

دیگر نیازی به حضور در داخل خودرو برای پارک خودکار آن ندارید، می توانید وسیله نقلیه را با استفاده از تلفن خود حرکت دهید.

آلبوم تصاویر پورشه پانامرا ۲۰۲۴

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.29

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×