شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » عرضه قطره‌چکانی خودروسازان داخل دوباره بازار را به هم ریخت‌
لوگوی خودروسازان داخلی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

عرضه قطره‌چکانی خودروسازان داخل دوباره بازار را به هم ریخت‌

۱۴۰۲-۱۰-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه کاهش عرضه خودروسازان دوباره به صعودی‌شدن قیمت خودرو در بازار منجر شده است، گفت: با وجود افزایش قیمت‌ خودروها، بازار همچنان راکد است و معامله چندانی انجام نمی‌شود.

به گزارش مجله ماشین، سعید موتمنی با بیان اینکه این روزها بازار خودرو دوباره به هم ریخته است، اظهار داشت: در چند روز گذشته قیمت اغلب خودروهای تولید داخل‌ افزایش یافته است، در کنار افزایش قیمت خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی و قیمت برخی از خودروهای مونتاژی هم افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: عامل اصلی افزایش قیمت خودروها عدم عرضه خودرو توسط خودروساز است، در بازار خودرو کم است، لذا خودروهایی که به بازار عرضه نمی شود یا کمتر عرضه می‌شود افزایش قیمت بیشتری داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: خودروهای گروه پژو و دنا طی روزهای گذشته افزایش قیمت زیادی داشته است.

وی افزود: قیمت پژو پارس دنده‌ای از ۵۱۵ میلیون تومان به حدود ۵۶۰ میلیون تومان و قیمت پژو سفارسی از ۵۶۰ به ۵۸۳ میلیون تومان افزایش یافت است.

وی بیان داشت: در ماه‌های گذشته تولیدات سایپا افزایش قیمت نداشت اما با به‌هم ریختگی بازار خودرو قیمت تولیدات این خودرو ساز از جمله کوئیک افزایش یافته است، به‌طوری که کوئیک دنده‌ای حدود ۴ میلیون تومان و کوئیک اتومات بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: قیمت هایما اس‌هفت نیز از یک‌میلیارد و ۴۵۰ به یک‌میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان رسیده است و قیمت فیدلیتی نیز طی روزهای گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی بیان داشت: با وجود افزایش قیمت‌ خودروها، بازار همچنان راکد است و معامله چندانی انجام نمی‌شود.

موتمنی با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی گفت: تعداد خودروهایی وارداتی که تاکنون به مشتریان تحویل داده شده بسیار کم است و اثرات آن در بازار محسوس نیست، اما در آگهی های فروش خودرو مشاهده می‌شود که تعدادی از این خودروها با قیمت بسیار بالا توسط فروشندگان عرضه می‌شود.

منبع: فارس

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×