یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » قطار اعطای پلاک تاریخی به ایستگاه آذربایجان شرقی رسید
قطار اعطای پلاک تاریخی به ایستگاه آذربایجان شرقی رسید

قطار اعطای پلاک تاریخی به ایستگاه آذربایجان شرقی رسید

۱۴۰۲-۱۲-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

اولین پلاک تاریخی وسیله های نقلیه تاریخی در استان آذربایجان شرقی رونمایی و در مراسمی به خودروهای کارشناسی شده این استان، اعطا شد.

به گزارش مجله ماشین، این مراسم از سوی حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی واتومبیلرانی در استان آذربایجان شرقی در محوطه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان برگزار شد.

از میان ۱۶ خودروی کارشناسی شده متعلق به مالکان خصوصی در استان آذربایجان شرقی، ۱۰ دستگاه خودرو که از اصالت کالبدی و فنی برخوردار بودند، موفق شدند تأیید کارشناسان کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی را دریافت کنند.

قطار اعطای پلاک تاریخی به ایستگاه آذربایجان شرقی رسید
اعطای پلاک تاریخی در آذربایجان شرقی

کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی را وزارت خانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، پلیس راهور فراجا، سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تشکیل می‌دهند‌‌.​
​با اعطاء پلاک تاریخی به خودروهای تأیید شده، تلاش خواهد شد تا به حفظ و نگهداری آنها بیش از پیش کمک شود.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرهنگ نصیری رئیس شماره گذاری پلیس راهور استان آذربایجان شرقی ومالکین خصوصی خودروهای تاریخی در این رویداد حضور داشتند.

قطار اعطای پلاک تاریخی به ایستگاه آذربایجان شرقی رسید
اعطای پلاک تاریخی در آذربایجان شرقی

در پایان این مراسم، صمدی رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان از برگزاری دومین جلسه کارشناسی خودروهای تاریخی این استان در بهار سال آینده خبر داد و گفت، فراخوان این جلسه به زودی منتشر خواهد شد.

دارندگان خودروهای کلاسیک و تاریخی برای دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی می توانند به سامانه دبیرخانه شناسایی و صیانت ازوسیله های نقلیه تاریخی به نشانی اینترنتی https://icvc.taci.ir/ مراجعه کنند.

منبع: روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×