شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » پیرلی لاستیک‌های فرمول‌یک ۲۰۲۴ را رونمایی کرد
پیرلی لاستیک‌های فرمول‌یک 2024 را رونمایی کرد

پیرلی لاستیک‌های فرمول‌یک ۲۰۲۴ را رونمایی کرد

۱۴۰۲-۱۲-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت ایتالیایی پیرلی در سال 2024 تایر بیش از 150 مسابقه اتومبیلرانی و موتور سواری را تأمین می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، پیرلی اولین شرکتی بود که مجموعه‌ای از ورزش‌های موتوری متشکل از لاستیک‌های دارای گواهی FSC (شورای نظارت جنگل) را تولید کرد. تمام لاستیک های پیرلی که در مسابقات جهانی فرمول یک ( تحت نظارت FIA) استفاده می شوند، از امسال نشان FSC را دارند. این گواهینامه گواهی می دهد که تمام لاستیک های طبیعی موجود در تایر با معیارهای زیست محیطی و اجتماعی سختگیرانه اعمال شده توسط FSC، سازمان غیردولتی پیشرو در جنگلداری پایدار، مطابقت دارد.

این گواهینامه که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ اعلام شد، زمانی که پیرلی قرارداد خود را به عنوان شریک جهانی تایر فرمول ۱ تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرد، برای همه لاستیک های مورد استفاده در پیست در طول فصل معتبر خواهد بود. تایرهای دارای گواهی FSC پس از یک برنامه توسعه فشرده که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و نتایج واضحی از نظر قابلیت اطمینان و عملکرد ارائه کرد، معرفی شدند.

پیرلی با قرار گرفتن در فهرست تغییرات آب و هوایی سال ۲۰۲۳ CDP، بزرگترین سازمان گزارش عملکرد زیست محیطی جهان، برای ششمین بار متوالی به یکی از رهبران جهانی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی تبدیل شد. پیرلی همچنین اولین تولید کننده لاستیک است که در برنامه اعتباربخشی زیست محیطی FIA سه ستاره دریافت کرده است.

این شرکت ایتالیایی بر موقعیت خود در خط مقدم تحقیق و توسعه فناوری های جدید همراه با FIA و فرمول ۱ تاکید می کند. در این راستا، بر روی مطالعات فنی و ورزشی R&D تمرکز دارد تا از کارهای انجام شده تا کنون در زمینه کاهش انتشار CO2 در طول چرخه عمر تایر فرمول ۱ پشتیبانی کند. صدور گواهینامه FSC از جمله تعدادی از ابتکاراتی است که پیرلی در سال های اخیر برای موتوراسپرت اجرا کرده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×