یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فورد GT80 مدل ۱۹۷۸ کانسپتی که فراموش شده است
فورد GT80 مدل 1978

فورد GT80 مدل ۱۹۷۸ کانسپتی که فراموش شده است

۱۴۰۲-۱۲-۱۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

فورد GT80 مدل 1978 که مجهز به موتور 6 سیلندر 400 اسب بخار قدرتی است و دارای طراحی‌اش آیرودینامیک فوق العاده‌ای دارد، یک شاتل فضایی را تداعی می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، این کانسپت که برای رقابت با فراری طراحی شده است، یکی از افسانه‌ای‌ترین نام‌های تاریخ خودرو آمریکا است. این خودرو که در سال ۲۰۰۴ به نسل دوم خود رسید، قبلاً از کانسپت های GT80 و GT90 الهام گرفته بود.

فورد GT80 مدل 1978

فورد GT80 ​​یکی از احمقانه ترین پروژه های تولید شده توسط مهندسان فورد است. نمونه اولیه زیر توسط لوئیجی کولانی که به خاطر سوابقش در ب ام و و فولکس واگن شناخته می شود کشیده شده است.

فورد GT80 مدل 1978

کولانی در طول زندگی حرفه ای خود وسایل نقلیه ای را طراحی کرد که با خطوط آئرودینامیکی شدید خود متمایز بودند. مهندس چیره دست که استعداد خود را در GT80 نشان داد، طرح عقب را که شبیه به خودروی فرمول یک لوتوس ۸۰ است، با نام “C-shape” در سال ۱۹۶۷ به ثبت رساند.

فورد GT80 مدل 1978

قیمت فورد GT80 به دلیل استفاده از بهترین مواد حتی بیشتر از رولز رویس در آن زمان بود. این خودرو که به لطف موتور ۳.۴ لیتری V6 با امضای فورد کوزوورث به ۴۰۵ اسب بخار قدرت رسید، با گیربکس ۵ سرعته تولید شده توسط ZF معرفی شد.

فورد GT80 مدل 1978

ZF همچنین در توسعه سیستم های الکترونیکی خودرو نقش داشته است. این سیستم که به طور خودکار ارتفاع بال جلو را تنظیم می کرد، اصطکاک هوا را در سرعت های بالا کاهش می داد و به خودرو اجازه می داد نیروی رو به پایین بیشتری تولید کند.

فورد GT80 مدل 1978

کیسه هوای قرار داده شده در فرمان برای سال ۱۹۸۰یکی از نکات حائز اهمیت است. GT80 ​​که به لطف مواد عایق با ضخامت ۲۰ سانتی متر صدای کابین راننده را کاهش می داد، به دلیل اینکه فرصتی در خط تولید پیدا نکرد، در قفسه‌های غبارآلود تاریخ خودروسازی رها شد.

بیشتر بخوانید: ساب ایی‌وی-۱ مدل ۱۹۸۵ کانسپتی که فراموش شده است

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×