چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هوندا NX650 رپتور: شکارچی آفرود ساخته شده برای موتورسواری ماجراجویانه
هوندا NX650 رپتور

هوندا NX650 رپتور: شکارچی آفرود ساخته شده برای موتورسواری ماجراجویانه

۱۴۰۳-۰۲-۱۰ زمان مطالعه: 2 دقیقه 8

برخلاف پروژه‌های سفارشی که معمولا بر اساس یک برنامه دقیق از ابتدا تا انتها پیش می‌روند، همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات، بهتر است با جریان پیش بروید و این رویکرد می‌تواند منجر به نتایج خارق‌العاده‌ای شود. این همان داستانی است که برای این موتورسیکلت دوگانه‌کار قدرتمند ساخته شده توسط Matteucci Garage در ایتالیا اتفاق افتاده است.

به گزارش مجله ماشین،  رئیس این کارگاه و تیمش در ابتدا به دنبال سادگی بودند و یک موتورسیکلت هوندا NX650 دومیناتور را به عنوان نقطه شروع انتخاب کردند. برنامه اولیه ساخت یک موتورسیکلت آف‌رود با بودجه مناسب بود، اما پروژه در مراحل اولیه به سرعت گسترش پیدا کرد. در نهایت، مارکو یک موتورسیکلت ماجراجویی کامل ساخت که توانایی پیمودن مسیرهای سخت و دور را دارد.

هوندا NX650 رپتور
هوندا NX650 رپتور

این موتورسیکلت رپتور نامیده می‌شود و کاملاً مشخص است که در ساخت آن هیچ هزینه‌ای صرفه‌جویی نشده است. مارکو با تکیه بر تجربه خود به عنوان طراح گرافیک و عکاس حرفه‌ای، در تک تک پروژه‌هایی که انجام می‌دهد، از حس تیزبین خود نسبت به جزئیات استفاده می‌کند. این موتورسیکلت ساخته شده بر اساس NX650 نیز تفاوتی ندارد و به خوبی نشان می‌دهد که او به چه کاری مهارت دارد.

با رسیدن موتورسیکلت اهدایی به کارگاهشان در مونت‌گرانارو، آقای مارکو و تیمش وقت را تلف نکردند و دست به کار شدند.

هوندا NX650 رپتور
هوندا NX650 رپتور

در حین جداسازی قطعات Dominator، تصمیم گرفته شد که سیستم تعلیق آن به برخی ارتقاءهای مدرن نیاز دارد. تغییرات اصلی در قسمت جلو انجام شد، جایی که اکنون به جای قطعات استاندارد، شاهد دوشاخه‌های وارونه و طبق‌های سه شاخه یک موتورسیکلت هوندا CRF هستیم. با تعویض این قطعات، هندلینگ موتورسیکلت نسبت به گذشته بسیار بهتر می‌شد، اما سازندگان پروژه تازه کارشان را شروع کرده بودند.

هوندا NX650 رپتور
هوندا NX650 رپتور

آنها سیستم ترمز را نیز به طور کامل بازسازی کردند، به طوری که یک دیسک ترمز ۳۲۰ میلی‌متری (۱۲.۶ اینچی) و یک کالیپر چهار پیستون در قسمت جلو قرار گرفت. این کالیپر توسط سیلندر اصلی PS16 باکیفیت از برند برمبو کنترل می‌شود.

مورد بعدی که مارکو روی آن کار کرد، باک بنزین بود که بیشتر به دلایل کاربردی و نه زیبایی انجام شد، زیرا رپتور برای ادامه حرکت در مناطق دورافتاده به سوخت زیادی نیاز داشت. او یک باک بسیار بزرگتر از Acerbis با ظرفیت سخاوتمندانه ۲۳ لیتر (۶.۱ گالن) تهیه کرد.

هوندا NX650 رپتور
هوندا NX650 رپتور

چراغ جلوی موتورسیکلت، توقفگاه بعدی ماتئוצی بود و ایتالیایی‌ها برای روشن نگه داشتن مسیر در تاریکی شب، یک چراغ جلوی LED قدرتمند از برند Koso را انتخاب کردند. این چراغ به لطف حلقه بیرونی فولادی و محافظ مشبک از آسیب در امان است.

با این حال، مارکو از اینکه این تنها منبع نور باشد راضی نبود، بنابراین یک جفت چراغ کمکی در پایین‌تر نیز نصب کرد. جادوگری سفارشی در آن ناحیه با یک گلگیر جدید با ارتفاع بالا و یک بادگیر نیمه شفاف ادامه پیدا کرد، اما کابین خلبان نیز یک تغییر اساسی را تجربه کرد.

هوندا NX650 رپتور
هوندا NX650 رپتور

اکنون در آن قسمت شاهد یک صفحه نمایشگر دیجیتال Motoscope Mini از Motogadget و یک نگهدارنده تلفن هوشمند محکم در مرکز هستیم. سرعت‌سنج داخل یک راه‌ انداز آلومینیومی ساخته شده به صورت سفارشی و در کنار مجموعه کاملی از چراغ‌های هشدار LED قرار گرفته است. با نگاه به بیرون، با کلیدهای ساده، محافظ‌های دست Circuit و همچنین گرمکن‌های Daytona برای گرم نگه داشتن دستان راکب در روزهای سرد جاده مواجه می‌شویم.

در پایین، رپتور دارای میله‌های محافظ ضربه‌گیر سفارشی و یک صفحه محافظ سوراخ‌دار است که با هم برای محافظت از موتور در مسیرهای ناهموار همکاری می‌کنند. محافظ‌های دوشاخه سفارشی، محافظت خوبی را برای سیستم تعلیق جلو فراهم می‌کنند، در حالی که یک جفت لاستیک آج‌دار Continental TKC 80 چسبندگی کافی را هم روی خاک و هم روی آسفالت ارائه می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: هارلی دیویدسون رپید رپتور / ظاهری عضلانی با حسی نوستالژیک

 

علاوه بر این، مارکو یک جفت زیرپایی دندانه در پایین، رپتور دارای میله‌های محافظ ضربه‌گیر سفارشی و یک صفحه محافظ سوراخ‌دار است که با هم برای محافظت از موتور در مسیرهای ناهموار همکاری می‌کنند. محافظ‌های دوشاخه سفارشی، محافظت خوبی را برای سیستم تعلیق جلو فراهم می‌کنند، در حالی که یک جفت لاستیک آج‌دار Continental TKC 80 چسبندگی کافی را هم روی خاک و هم روی آسفالت ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، ماتئוצی یک جفت زیرپایی دندانه‌دار را در عقب‌تر موتورسیکلت Dominator نصب کرد.

هوندا NX650 رپتور
هوندا NX650 رپتور

زیرمجموعه به طور گسترده بازسازی شد و سپس با یک صندلی دست‌ساز بزرگ و همچنین یک قسمت دم جعبه‌ای که دارای چراغ عقب LED یکپارچه بود، پوشانده شد. در صورت نیاز، می‌توان سه کیسه بار Mosco Moto را به قسمت عقب موتورسیکلت وصل کرد.

پلاک و راهنماها در پایین‌ترین قسمت دم در جنوبی‌ترین نوک آن نصب شده‌اند و محافظ‌های حرارتی اگزوز به عنوان نقاط نصب برای بار نیز عمل می‌کنند. آنها بالای mufflers زیر صندلی aftermarket قرار دارند که از طریق لوله‌های سفارشی به هدرهای OEM متصل می‌شوند.

هوندا NX650 رپتور
هوندا NX650 رپتور

در سمت ورودی هوا، یک کاربراتور Keihin FCR را پیدا می‌کنیم که توسط روکش‌های جانبی سفارشی پنهان شده و از طریق یک نسخه اصلاح‌شده از جعبه هوای اصلی هوا را تنفس می‌کند.

در نهایت، آخرین قطعه پازل، رنگ رپتور بود. Matteucci Garage ترکیبی دلپذیر از مشکی مات، سفید و زرد اخرایی را انتخاب کرد که به همان اندازه ظرافت و استحکام را به رخ می‌کشد. این رنگ کاملاً با کیف‌های ذخیره‌سازی و دوشاخه‌های CRF مطابقت دارد و هر سه رنگ نیز روی روکش صندلی استفاده شده‌اند.

با اعمال رنگ، رپتور آماده شد و برای سرگرمی‌های بی‌پایان در ماجراجویی‌های آینده‌اش آماده شد. صادقانه بگویم، این یکی از جذابترین موتورسیکلت‌های سفارشی NX650 است که تا به حال دیده‌ایم!

مشخصات هوندا NX650 رپتور

مدلهوندا NX650 رپتور
نوعموتورسیکلت دوگانه‌کار
سبکآف‌رود / ماجراجویی
موتورتک سیلندر، چهار سوپاپ، خنک کننده مایع، ۶۴۷ سی‌سی
قدرت۴۰ اسب بخار در ۶,۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور۴۸ پوند-فوت در ۵,۲۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده۵ سرعته دستی
سیستم تعلیق جلودوشاخه وارونه هوندا CRF، ۴۱ میلی‌متر
سیستم تعلیق عقبکمک فنر دوقلو، قابل تنظیم برای پیش بارگیری
ترمز جلودیسک ۳۲۰ میلی‌متری، کالیپر چهار پیستون برمبو
ترمز عقبدیسک ۲۴۰ میلی‌متری، کالیپر تک پیستون
لاستیک‌هاContinental TKC 80
رینگ‌هاآلومینیومی
باک بنزین۲۳ لیتر (۶.۱ گالن)
ارتفاع صندلی۸۶۰ میلی‌متر (۳۳.۹ اینچ)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.33

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×