سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
تویوتا تسلا را در چین به چالش می‌کشد

تویوتا تسلا را در چین به چالش می‌کشد

۱۴۰۳-۰۴-۰۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت تویوتا قصد دارد اولین مدل خودروی برقی مجهز به سیستم رانندگی خودکار پیشرفته مشابه سیستم "تمام-خودران" تسلا را برای بازار چین در سال آینده عرضه کند. این خبر را یکی از شرکای چینی تویوتا اعلام کرد.

به گزارش مجله ماشین، این سرمایه‌گذاری مشترک با گروه خودروسازی دولتی گوانگ‌ژو (GAC)، با هدف بازپس‌گیری سهم بازار خودروساز ژاپنی در چین از طریق رقابت با رقبای چینی در زمینه فناوری‌های هیبریدی، باتری و خودروهای هوشمند، برنامه‌ریزی شده است.

این سرمایه‌گذاری مشترک در رویدادی در گوانگ‌ژو در روز جمعه، از مجموعه‌ای از اهداف نوآوری رونمایی کرد.

گک تویوتا اعلام کرد که سال آینده مدل SUV Bozhi 3X را به عنوان اولین خودروی مجهز به این سیستم که امکان دستیار رانندگی پیشرفته برای پارک کردن و مسیریابی در بزرگراه‌ها و ترافیک شهری را فراهم می‌کند، عرضه خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید این سیستم، رهبری گاک تویوتا را در زمینه فناوری رانندگی خودکار در میان تمام برندهای خارجی در چین تضمین می‌کند.

گاک تویوتا در حال توسعه این سیستم با همکاری مومنتا گلوبال، یک شرکت نوپا است که نرم‌افزار رانندگی خودکار را برای خودروسازانی مانند مرسدس بنز توسعه می‌دهد.

این شرکت همچنین با هواوی همکاری می‌کند تا از نرم‌افزار داخلی خودرو آن شرکت، شروع با یک سدان برقی که در سال ۲۰۲۵ برای چین عرضه می‌شود، استفاده کند.

این خودروساز همچنین اعلام کرد که در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ باتری لیتیوم آهن فسفات را عرضه خواهد کرد که می‌تواند هزینه تولید خودروی برقی bZ4X را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

 طبق داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، تویوتا در چهار ماهه اول سال جاری، از نظر فروش خودرو در چین در رتبه پنجم قرار گرفت، در حالی که این برند ژاپنی شاهد کاهش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×