جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» مقاله » فنی » غول پیکر‌ترین کامیون ها
5 3

غول پیکر‌ترین کامیون ها

۱۴۰۱-۰۸-۲۳

مجله ماشین

1 5

Liebherr T 284

این کارخانه از سال ۱۹۴۰ تا کنون در حال ساخت ماشین آلات معدنی غول پیکر است. مدل T 284 بزرگترین مدل تولیدی این شرکت است. این مدل هم ظرفیت تقریبی ۴۰۰ تن سنگ معدنی دارد. طول این کامیون معدن ۱۵/۶۹ متر است. حداکثر سرعت این ماشین معدن به ۶۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2 5
Terex MT 6300AC

این مدل از محصولات کارخانه ترکس، از جمله کامیون معدن ساخته شده درجه یک دنیا است که در استخراج سنگ‌های معدنی کاربرد دارد. این مدل رقیب داخلی آخرین مدل شرکت caterpillar است. ظرفیت این کامیون معدن معادل ۴۰۰ تن است. این کامیون وزنی معادل ۲۶۰ تن دارد. طول آن ۱۴/۸ متر و حداکثر سرعت آن ۶۴ کیلومتر بر ساعت است. در زیر تصویری از این ماشین معدن که سومین غول معدنی است دیده می‌شود.

 

3 5

Caterpillar 797F

این کارخانه را می‌توان قدیمی‌ترین تولید کننده ماشین آلات معدنی در دنیا دانست. محصولات این شرکت از سال ۱۹۲۵ تولید و راهی معادن مختلف شده‌اند. این کامیون غول پیکر ظرفیتی معادل ۴۰۰ تن دارد. این ماشین غول پیکر طولی نزدیک به ۱۵ متر و وزنی در حدود ۲۸۰ تن دارد.
این کامیون دومین کامیون معدن دنیا از نوع کمپرسی است. با توجه به این که این مدل کوچکتر و سبکتر از رقیب بلاروسی خود است، می‌تواند با سرعت بیشتر و در حدود ۶۸ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. تصویر این مدل از کامیون معدن در زیر دیده می‎شود.

 

 

4 5
Belaz 75710

این هیولا توسط کارخانه بلاروسی belaz تولید شد. این کامیون با ظرفیت حمل معادل ۴۹۶ تن، از تولیدات قبلی این کارخانه ۲۵درصد بیشتر ظرفیت دارد. این کامیون معدن اولین بار در معادن کشور روسیه آزمایش شد و پس از قبول شدن در آن‌ها در معادن سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت. ا ین کامیون ۲۰ متر طول دارد. وزن این ماشین حدود ۳۶۰ تن و حداکثر سرعت آن ۶۴ کیلومتر بر ساعت است. اگرچه وزن زیاد این کامیون معدن از قدرت مانور آن می کاهد، اما قادر است با تکنولوژی هوش مصنوعی بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کند. در ساخت این کامیون معدن از دو موتور ۶۵لیتری ۱۶سیلندری دیزل استفاده شده‌است که هریک توانی به اندازه ۲۳۰۰اسب بخار دارد. در شکل زیر تصویری از این غول معدن دیده می‌شود:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×