سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اسکای ول ET5 شرکت نبکا رونمایی شد
مراسم رونمایی اسکای ول ET5 شرکت نبکا

اسکای ول ET5 شرکت نبکا رونمایی شد

۱۴۰۲-۰۸-۰۹ زمان مطالعه: 3 دقیقه 63

اسکای ول ET5 که یک کراس‌اوور برقی به حساب می‌آید در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، نبکا در راستای بهبود برقی‌سازی صنعتی خودرو کشور، با سرمایه‌گذاری مشترک صنایع خودروسازی کرمان و شرکت مپنا راه‌اندازی شده است. آینده صنعت حمل‌ونقل وسایل نقلیه الکتریکی هستند و نبکا با هدف ایجاد محیطی پاک‌تر و سالم‌تر اولین محصول برقی خود را یکشنبه ۸ آبان در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران در حضور اصحاب رسانه رونمایی کرد. اسکای ول ET5 از موسسه C-NCAP که متعلق به کشور چین ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

مراسم رونمایی اسکای ول ET5 شرکت نبکا
نمای جلو اسکای ول ET5 شرکت نبکا

مشخصات کلی اسکای ول ET5

این کراس‌اوور  ۴۶۹۸ میل‌متر طول، ۱۹۰۸ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۶ میلی‌متر ارتفاع دارد و همچنین فاصله بین ۲ محور ۲۸۰۰ میلی‌متر می‌باشد. حد اقل ارتفاع اسکای ول ET5 از زمین ۱۵۹ میلی‌متر است.

وزن این خودرو ۱۸۸۰ کیلو گرم است. لاستیک جلو و عقب اسکای ول ET5 از نوع ۲۳۵.۵۰ R19 ، و مجهز به رینگ‌های آلومنیومی ۱۹ اینچی که در دو رنگ تیره و روشن عرضه می‌شود، می‌باشد.

این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است که در جلو مجهز به سیستم تعلیق مستقل از نوع مک فرسون و در عقب مجهز به سیستم مستقل از نوع چندگانه است.

سیستم ترمز‌های جلو، دیسکی خنک شونده و سیستم ترمز‌های عقب دیسکی می‌باشد.

در مورد ساختار بدنه از ترکیب فولاد و آلیاژ آلومینیوم بسیار مقاوم استفاده شده است.

مراسم رونمایی اسکای ول ET5 شرکت نبکا
نما جانبی اسکای ول ET5 شرکت نبکا

تجهیزات ایمنی اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 دارای سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت می‌باشد. این خودروی برقی دارای سیستم ترمز فعال هوشمند EHB ، ترمز دستی برقی و فرمان برقی است، همچنین این کراس‌اوور مجهز به سیستم خودران ورژن ۲.۵ و دارای دوربین ۳۶۰ درجه خودرو می‌باشد.

خودروی برقی اسکای ول ET5 مجهز به سیستم ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بر اساس فشار وارد شده به هر چرخ و سیستم ترمز گوشه‌ای و توزیع نیروی ترمز بر اسا چرخشهر چرخ، کنترل ضد لغزش، کنترل پایداری الکترونیکی، حفظ پایداری خودرو خودرو در هوای بارانی و برفی، ایربگ سرنشین، ایربگ کناری، ایربگ پرده‌ای، نمایشگر باد لاستیک، رابط صندلی کودک، محدودیت نیروی کمربند ایمنی ردیف جلو، قابلیت تنظیم کمربند ردیف جلو، تماس خودکار اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، دستیار کروز هوشمند، کنترل حرکت در سر بالایی، اتو هلد، کنترل حرکت در سرپایینی، رادار پارکینگ جلو و عقب، دوربین دنده عقب و … می‌باشد.

مراسم رونمایی اسکای ول ET5 شرکت نبکا
نمای عقب اسکای ول ET5 شرکت نبکا

طراحی اسکای ول ET5

در قسمت جلو شاهد چراغ‌های جلو لیزری با طراحی کوچک و ظریف و کم مصرف هستیم. این چراغ که برترین نوع چراغ است به ترتیب ازهالوژن که بسیار رایج است، HDI زنون و سپس LED و در آخر هم از چراغ لیزری که ۳۰۰ متر برد دارد استفاده می‌کند.

چراغ عقب خودرو ال ایی دی به صورت خطی بوده و لوگوتایپ اسکای ول را در وسط آن مشاهده می‌کنیم. این خودروی برقی به درب صندوق عقب برقی هوشمند مجهز شده است.

در کل اسکای ول ET5 دارای طراحی با خطوط نرم است و با جلوپنجره‌اش ظاهری لوکس را تداعی می‌کند.

مراسم رونمایی اسکای ول ET5 شرکت نبکا
کابین اسکای ول ET5 شرکت نبکا

کابین اسکای ول ET5

این خودروی برقی دارای ال سی دی نمایشگر ۱۲.۸ اینچی اطلاعات سرگرمی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی صفحه کیلومتر می‌باشد.

در فضای داخلی اسکای ول ET5 سانروف پانورما را مشاهده می‌کنیم. این خودروی برقی درای شیشه بالابر برقی در قسمت جلو و عقب است. آیینه‌های برقی بغل مجهز به تاشو برقی و گرمایش اتوماتیک است.

در بالای داشبورد نوار ال‌ایی‌دی برای نورپردازی با ۱۲۸ طیف رنگی که با موسیقی یا سرعت خودرو هماهنگ می‌شود وجود دارد.

بر روی فرمان چرمی، کلیدهای چند منظوره نیز وجود دارد.

اسکای ول ET5 مجهز به صندلی‌ راننده  ۱۰ حالته برقی وصندلی کمک راننده ۶ حالته برقی از جنس پی وی سی جیر ( چرم مصنوعی) است. همچنین این صندلی‌ها به گرم کن و سرد کن مجهز شده‌اند.

مراسم رونمایی اسکای ول ET5 شرکت نبکا
اسکای ول ET5 شرکت نبکا

مشخصات فنی اسکای ول ET5

با شارژ ۱۰۰ درصد باتری اسکای ول ET5 می‌توانید مسافت ۵۲۰ کیلومتری را طی کنید. یعنی با هربار شارژ کامل می‌توان به راحتی مسیر ۲۳۲ کیلومتری تهران به سمنان را پیمود و از سمنان به تهران برگشت.

باتری خودروی برقی اسکای ول، ظرفیت شارژ مجدد ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ بار را دارد و برای ۸ سال یا ۱۵۰.۰۰۰ کیلومتر تحت گارانتی است.

خودروی اسکای ول ET5 برای استفاده در آب ‌وهوای بسیار گرم و بسیار سرد تولید و آزمایش شده‌اند و کاملاً برای آب و هوای ایران مناسب هستند. اسکای ول ET5 قابلیت پیمایش شیب تا ۳۰ درصد را دارد و به همین دلیل برای استفاده در شهرهایی مثل تهران کاملا مناسب است.

مراسم رونمایی اسکای ول ET5 شرکت نبکا
فرمان اسکای ول ET5 شرکت نبکا

شما می‌توانید خودروی اسکای ول خود را در خانه یا محل کار، فقط با وصل کردن شارژر همراه، شارژ کنید یا می‌توانید آن را در هر ایستگاه شارژی که در نقاط مشخصی از شهر تعبیه شده شارژ کنید.

در هر یک از ایستگاه‌های شارژ DC با توان خروجی ۸۰ کیلو وات، می‌توانید باتری خودروی خود را در مدت ۳۵ دقیقه، از ۲۰ تا ۷۰ درصد شارژ کنید.

هر مدل خودروی برقی ممکن است ظرفیت موتور و مشخصات عملکرد متفاوتی داشته باشد. حداکثر توان موتور خودروی اسکای ول ET5  ۲۰۴ اسب بخار و ظرفیت باتری این خودرو ۷۱.۹۸۴ کیلووات بر ساعت است.

قیمت اسکای ول ET5

مدیرعامل شرکت نبکا در مراسم رونمایی خودرو برقی اسکای ول ET5  اعلام کرد: این خودرو با قیمت ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×