نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20412
زمان انتشار: 12 شهریور 1397 13:19:00

فراری و مدیریت هوا

چگونه این فراری موتور وسط جدید توانسته هوا را با خود هم‏سو کند!
فراری و مدیریت هوا

 مجله ماشین /  فراری 488 GTB را باید یک پروژه مطالعاتی در خصوص مدیریت هوا به حساب آورد. وجود دو توربوشارژر توانسته از موتور 8 سیلندر V شکل آن که فقط 9/3 لیتر حجم دارد 661 اسب‏بخار نیرو استخراج کند که در مقایسه با فراری 458 میزان مقاومت آن در مقابل عبور جریان هوا 50 درصد کمتر و میزان نیروی عمودی وارده به آن 50 درصد بیشتر است. 



Short Stack
مجاری انتقال هوا که در دو لایه در گلگیرهای عقب قرار گرفته ‏اند، جریان هوا را مستقیماً به سمت موتور انتقال می ‏دهند و آن بخشی از هوا که در این قسمت جذب نمی ‏شود، به سمت چراغ‏ های عقب انتقال پیدا کرده تا باعث افزایش کشش شود، در حالی که جریان پائین به سمت دو اینترکولر هدایت می‏شود.


Flapping in the Wide 
با توجه به اینکه لوله‏ های اگزوز در سطح نسبتاً بالایی از سطح زمین در قسمت پشت قرار گرفته ‏اند، دیفیوزر عقب می تواند جریان هوا را از طریق پره‏ه ای قوس‏دار خود توزیع کند. 3 فلاپ لولادار در بین پره‏ه ای قوس دار، در سرعت‏ های بالا برای کاهش فشار عمودی به میزان 17 درجه به ‏صورت خودکار پائین آمده و بدین ترتیب باعث کاهش میزان مقاومت در مقابل باد یا همان نیروی درگ و افزایش سرعت می‏ شوند. طبق ادعای مهندسین فراری، میزان فشار عمودی ناشی از چنین آرایش و تکنولوژی در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، معادل بیش از 318 کیلوگرم است.


 
Playing Through
آنچه که فراری آن را اسپویلر عقب نوظهور می‏گوید عبارت است از یک بال باریک ثابت که توسط شیاری در بدنه درست در جلوی شیشه بزرگ عقب ایجاد شده و وظیفه آن هدایت جریان هوا از قسمت دوم خودرو به منظور ایجاد نیروی عمودی است.
 


Vortex of The Cortex
6 پره قوس ‏دار در زیر بدنه که در مجاورت تایرهای جلو قرار دارند، نقش ایجاد گردباد را بر عهده داشته که نتیجه آن افزایش نیروی رو به پایین خواهد بود. 
 


T for Three
وجود چیزی به نام ستون‏های هوایی، باعث جذب هوای با فشار زیاد در قسمت جلوی فراری و منعکس کردن آن به قسمت پایین و در طرفین رادیاتورها می ‏شود. 
 
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس