نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20467
زمان انتشار: 15 آبان 1397 12:35:00

سریع‏تر و خشن‏تر از همیشه

لامبورگینی اونتادور SVJ آماده برای مبارزه
سریع‏تر و خشن‏تر از همیشه

 مجله ماشین - بهمن ساروق فراهانی/ هم‏زمان با برپایی هفته اتومبیل مونتری در ایالت کالیفرنیا، لامبورگینی سرانجام از مدل جدید اونتادور SVJ در حضور علاقه ‏مندان به این برند رونمایی کرد. این در حالی است که بر‏اساس اعلام خودروساز ایتالیایی، این سوپراسپرت هیجان ‏انگیز با زمان 6 دقیقه و 79/44 ثانیه موفق به ثبت یک رکورد جهانی تازه در پیست مشهور نوربرگرینگ در بین تمام اتومبیل‏ های تولیدی شده است.

همان‏طور که پیداست برای نام‏گذاری محصول جدید لامبورگینی از نشان سنتی SV همراه با پسوند J (مخفف Jota) استفاده شده و طبق برنامه 900 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. 
نسخه خاص این اتومبیل نیز به نام SVJ 63 در گردهم‏آیی Concours d’Elegance در پبل بیچ به نمایش درآمد که دلیل نام‏گذاری آن بزرگداشت سال تأسیس لامبورگینی یعنی سال 1963 اعلام شده است. به همین دلیل تنها 63 دستگاه از مدل SVJ 63 ساخته خواهد شد.
جدیدترین عضو خانواده اونتادور نیروی خود را از پیشرانه V12 تنفس طبیعی به قدرت 770 اسب‏بخار در 8500 دور در دقیقه و گشتاور 720 نیوتن‏متر در 6750 دور در دقیقه کسب می‏کند. 
وزن خالی این اتومبیل در مقایسه با مدل معمولی به 1525 کیلوگرم کاهش یافته که امکان دستیابی به شتاب صفر تا صد در 8/2 ثانیه و شتاب صفر تا 200 در مدت تنها 6/8 ثانیه را برای آن فراهم کرده است. 
حداکثر سرعت SVJ بیش از 350 کیلومتر بر‏ساعت و نسبت قدرت به وزن آن رقم تحسین‏برانگیز 5/0 اسب‏بخار به ازای هر کیلوگرم اعلام شده است.
در مقایسه با مدل قدیمی‏تر اونتادور SV شاهد افزایش نیروی عمودی در هر دو محور مدل جدید SVJ به میزان 40 درصد و بهبود ضریب پسا در آن بوده‏ایم. 
از دلایل دستیابی به این مهم می‏توان به کاربرد باله‏های جانبی یکپارچه در سپر جلوی جدید این اتومبیل اشاره کرد. ضمن این‏که بهینه‏سازی طراحی بخش بالایی بدنه، به‏تنهایی حدود 70 درصد در افزایش میزان نیروی عمودی در این اتومبیل تأثیرگذار بوده است.
از دیگر تغییرات انجام شده در طراحی بدنه مدل SVJ می‏توان به ورودی‏های هوای جانبی بزرگ‏تر و بهبود طراحی قسمت زیر بدنه با مولدهای جریان گردابی و ارتباط مؤثر آنها با دیفیوزر جلو و دیفیوزر عقب با آن طراحی فوق‏العاده اشاره کرد. 
بال عقب نیز با تقلید از لامبورگینی Veneno طراحی و ساخته شده و طرح بالچه‏های کناری نیز به منظور کاهش میزان تلاطم جریان هوا مورد بازنگری قرار گرفته است. علاوه بر این، مقدار چشمگیری از وزن اگزوز اتومبیل کاسته شده است.
از مهم‏ترین اصلاحات فنی می‏توان به کاربرد سوپاپ هوای تیتانیومی جدید، اصلاح کانال سرسیلندر ورودی و بهینه‏سازی گیربکس 7 سرعته ISR اشاره کرد. تعلیق اتومبیل نیز با استفاده از میل موجگیر قوی‏تر و افزایش میزان ضربه‏گیری کمک فنرها توسط مهندسین لامبورگینی مورد تجدید‏نظر قرار گرفته است. 
شرکت لاستیک‏سازی پیرلی نوع جدیدی از تایرهای خود موسوم به P Zero Corsa را برای مدل SVJ تدارک دیده که در مقایسه با انواع قبلی از دیواره ‏های سفت‏تری برخوردارند. درصورت درخواست مشتری نیز می‏توان از لاستیک‏های پی زیرو تروفئو R که بیشتر مناسب پیست مسابقه هستند، استفاده کرد.
همانند بسیاری از محصولات قبلی این خودروساز، SVJ به‏ طور استاندارد دارای سه حالت رانندگی استرادا، اسپرت و کورسا بوده و حالتی به نام EGO برای انجام تنظیمات سفارشی به آنها افزوده شده است. 
SVJ از سامانه‏ های فرمان‏پذیری چهار‏چرخ لامبورگینی (LRS) و چهار‏چرخ متحرک سود می‏برد. برای کاهش هرچه بیشتر وزن اتومبیل، امکان سفارش تجهیزاتی مانند صندلی‏ های سبک‏وزن از جنس الیاف کربن و نصب آینه عقب به جای دوربین دید عقب هم وجود دارد.
بر اساس خبرهای دریافتی تمامی 900 دستگاهی که قرار است از مدل SVJ ساخته شود، با قیمتی حدود 518 هزار دلار در ایالات متحده و 407 هزار دلار در اروپا به فروش رسیده‏اند. 
البته قیمت این اتومبیل در صورت سفارش آپشن‏های مختلف از رقم‏های عنوان‏شده فراتر خواهد رفت. پیش‏بینی می‏شود اولین نمونه‏ های تولیدی اونتادور SVJ از ابتدای سال 2019 به خریداران تحویل داده شوند.

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس