نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 22561
زمان انتشار: 08 بهمن 1399 11:41:00
این یا اون؟

آریزو 5 بخریم یا بسترن B30؟

مقایسه سدان ‏های چینی در بازار بی رقیب ایران!
 آریزو 5 بخریم یا بسترن B30؟

مجله ماشین - اگر بخواهید اتومبیلی در محدوده قیمت 350 تا 450 میلیون تومان با فضای کابین و امکانات رفاهی قابل قبول ، صندوق جادار و قوای فنی مناسب بخرید که زیبا هم باشد، دو نام چری آریزو 5 و بسترن در میان نمونه‏ های محدود این رده قیمتی به چشم می‏خورند و حال این پرسش مطرح است که از میان این دو کدام را انتخاب کنیم؟ 




آریزو از سالی که وارد بازار شد و نظر علاقمندان را به خود جلب کرد. زیرا هم زیباست و هم آپشن های خوبی دارد و بسترن B30 هم بدنه جذابی دارد و حتی از رقیب هموطن خود بزرگتر هم به نظر می‏رسد. 
 
کیفیت رنگ بدنه آریزو و بسترن معمولی است، اما مونتاژ قطعات آنها پذیرفتنی است. وقتی هم که به داخل آریزو می‏رویم، نشان دهنده‏ ها و کنسول وسطی که نسبت به مدل های قبلی چری متفاوت هستند، باور اینکه این خودرو از کمپانی چینی باشد، کمی سخت می‏شود. 
 
باوجود اینکه در بخش کنسول میانی آریزو دکمه‏های متعددی وجود دارد، اما همه آن به راحتی در دسترس هستند. اما نشان دهنده‏های پشت فرمان خوانا و جذاب نیستند. صندلی ‏‏های راحت و دید مناسب به اطراف هم نقاط قوت چری را تکمیل می کنند. 
 
همین روال هم در داخل کابین بسترن دنبال می شود، اما کنسول وسط سادهای دارد و از طرفی هم کیفیت مونتاژ قطعات این بخش از آریزو بهتر است. فضای داخل کابین B30 نسبت به رقیبش بیشتر بوده و صندلی‏های بزرگتری هم دارد. هر دو خودرو آپشن‏های خوبی داشته که از جمله آنها به سانروف، اربگ و دوربین دید عقب می‏توان اشاره کرد. 
 
اما از این موارد که بگذریم، مشخصات فنی خوب هم مورد مهمی است. همه خریداران دوست دارند که اگر هم حجم موتور ماشینشان کم است، اما فرز باشد و چابک. ضمن اینکه شیبدار بودن سطح مسیر و تعداد سرنشینان و تکمیل بودن فضای بار، بر قدرت خودرو تاثیر نگذارد.
 
آریزو 5 چند اسب بخار از رقیبش قوی‏تر است و شتاب ثانویه بهتری دارد. اما گیربکسش به خوبی بسترن نیست. چون جعبه دنده B30 از کمپانی آیسین ژاپن بوده و هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد.
 
البته عملکرد گیربکس آریزو قابل قبول بوده، ولی از آنجاییکه این جعبه دنده از نوع ضریب متغیر (CVT) است در برخی مواقع کند عمل می‏کند. 
 
گیربکس بسترن تیپ ترونیک نیست اما این قابلیت برای آریزو مهیا شده که گزینه خوبی است. هرچند که کمی دیر معکوس می ‏دهد. از این دو مدل نباید نرمی و عدم انتقال ناهمواری های مسیر را به داخل کابین انتظار داشت، چون تعلیق خشکی دارند. 
 
در دور موتورهای بالا، انتقال صدا به داخل کابین هر دو خودرو جالب نیست و کمی آزار دهنده است. شاید خریداران این مدل‏ها را برای استفاده و تردد در شهر در نظر بگیرند تا مسافرت و جاده. هر دو خودرو برای جوانان و خانواده‏های کم جمعیت گزینه ‏های خوبی هستند. 
 
انتخاب این یا اون ما، چری آریزو 5 است. زیرا علاوه بر نقاط قوتی که توضیح دادیم، نسبت به بسترن B30 بازار بهتری داشته و حق انتخاب گیربکس دستی و موتور توربوشارژردار هم برای آن وجود دارد. اگر هم دوست ندارید تا برای مدل صفر کیلومتر آن هزینه کنید، نمونه ‏های کارکرده آن هم در بازار خرید و فروش به تعداد بیشتری از بسترن موجود هستند. 
 
 
 
 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس