نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21665
زمان انتشار: 20 خرداد 1399 12:06:00
2020 Nissan Sentra

یک تجربه دنباله دار

نسل نو سنترا ، برگ برنده نیسان
یک تجربه دنباله دار

مجله ماشین /  تولید نسل نو سنترا برای نیسان موفقیت چشمگیری به حساب می‏ آید. طراحی جدید و جذاب، مجموعه ‏ای کامل از فناوری ‏های رانندگی هوشمند مانند سپر ایمنی 360 درجه و یک پلت‏فرم و پیشرانه تماماً جدید، برگ برنده این ماکسیمای کوچک در مقابل رقبای قدر آن محسوب می‏شوند.  


نیسان سنترا از سال 1982 تا امروز، فروشی معادل 6 میلیون دستگاه را ثبت کرده تا به پرفروش‏ترین محصول کمپانی خود در بازار ایالات متحده تبدیل شود. حال با گذشت نزدیک به چهار دهه، این خودرو تنها هم اسم نیاکان خود است. چرا که دیگر یک سدان نسبتاً اقتصادی نخواهد بود و با‏توجه به روح اسپرتی که در آن دمیده شده، بیش از پیش به برادران بزرگی مانند آلتیما و ماکسیما نزدیک‏تر شده است. 
سبک رانندگی این ماکسیمای کوچک نیز مانند ظاهرش دستخوش تغییر شده است. پیشرانه قوی‏تر و بهینه ‏تر، پلت‏فرم تماماً جدید، تعلیق مستقل عقب و فرمان برقی، تغییرات باطنی این مدل را تشکیل می‏دهند. 
افزایش 6 و5 سانتی‏متری در طول و عرض باعث شده تا ابهت و موضع قدرتمندی در خودرو هویدا شود. در خصوص نقاط اوج طراحی خارجی می‏توان به جلوپنجره V شکل مشبک، چراغ‏های نازک LED جلو و سقف شناور اشاره کرد. 
استفاده از خطوط تیز و کوتاه سقف، خط شانه پهن ‏تر و چرخ ‏هایی که با بدنه تراز شده‏اند، به عضلانی‏تر کردن سنترا کمک می‏کنند. مه‏شکن‏ هایی که در پایین سپر قرار گرفته‏اند، به خوبی با چراغ روشنایی روز و چراغ‏ های عقب هماهنگ شده ‏اند. 
سنترا در مدل SR به واسطه چند قطعه ظاهری با دیگر نمونه ‏ها تفاوت خواهد داشت. اسپویلر عقب، رینگ ‏های 18 اینچی آلومینیمی، جلوپنجره کرومی V‏شکل، سراگزوز‏های کرومی، رکاب ‏های حجم دهنده کناری و قاب مشکی رنگ آینه ‏ها، برتری‏های نمونه SR با دیگر مدل ‏هاست. 
فضای داخلی سنترا نسبت به گذشته با کیفیت‏ و میزان لوکس‏ بودن بیشتری ساخته شده است. تزئینات کرومی، نحوه قرار گیری کنترلر‏ها، دوخت صندلی‏ ها و فرمان Dشکل باعث می‏شود تا از داخل خودرو همانند نگاه کردن به نمای خارجی آن لذّت ببرید. 
ارگونومی کابین، نحوه قرار گیری کلید‏ها و حس تسلط بر فرمان نیز مقول ه‏ای جدیدی است که در سنترا به آن توجه شده است. صندلی ‏ها از نوع Zero Gravity بوده که با توجه به بهینه‏ سازی‏های صورت گرفته باعث راحتی بیشتر هنگام رانندگی در مسیر‏های طولانی خواهد شد. 
 
 
سامانه اطلاع
سرگرمی به همراه کامپیوتر سفری 5/4 اینچی و نمایشگر 7 اینچی لمسی، از قابلیت‏ هایی نظیر بلوتوث، Siri و ارسال پیام برخوردار شده است. 
در تیپ SV و بالاتر از آن، کامپیوتر سفری 7 اینچی و نمایشگر 8 اینچی به همراه امکانات Nissan Connect و Apple Car Play منتظر خریداران خواهد بود. گرمکن فرمان و آینه ‏های جانبی، استارت از راه دور؛ کروز کنترل هوشمند و نمایشگر دید 360 درجه از دیگر آپشن‏های سنترا هستند. 
 
 
اما در بحث قوای فنی
 
جدید‏ترین سامانه دینامیکی نیسان روی این مدل قرار خواهد گرفت که به تعلیق مک فرسون عقب به همراه کمک فنر‏های دوقلوی تطبیق‏پذیر متصل خواهد بود.  
فرمان برقی که از نوع دنده شانه ‏ای دوبل است، برای اولین بار در سنترا استفاده شده است. ترمز‏های دیسکی عقب از مدل‏های SV به بالا روی خودرو قرار می‏گیرند. با این حال هندلینگ و پایداری اتومبیل یکی از بهترین‏ ها در کلاس خود است. 
فناوری‏ های پیشرفته ایمنی و کمکی راننده در مدل‏های مختلف نیسان وجود دارد و سنترا از این قاعده مستثنی نیست. سپر ایمنی 360 درجه مجموعه‏ای از 6 سامانه پیشرفته کمکی که در تمامی تیپ‏های این مدل قرار خواهد گرفت. 
این 6 سامانه عبارتند از: ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابرین پیاده، تشخیص نقطه کور (BSW)، هشدار ترافیک عقب (RCTA)، هشدار خروج از خط (LDW)، نور بالای خودکار، ترمز اتوماتیک عقب RAB))، 10 اربگ و کمکی هشیاری راننده، از دیگر آپشن‏های ایمنی هستند. 
نیسان سنترا مدل 2020 در 3 سطح و تیپ تجهیزاتی قابل سفارش خواهد بود. تیپ S دارای رینگ‏های 16 اینچی استیل، کیلس استارتر و. . . را به عنوان تیپ پایه را داراست. 
SV دارای رینگ‏های 16 اینچی آلومینیمی آلیاژی به همراه تایر‏های چهارفصل، نمایشگر 8 اینچی به همراه Nissan Connect و 6 اسپیکر، تهویه اتوماتیک دوکاناله، کروز کنترل هوشمند و . . . است. 
تیپ پرچمدار و اسپرت از جلوپنجره کرومی مشکی رنگ Vشکل، چراغ‏های جلو، مه‏شکن و روشنایی روز مجهز به LED، تزئینات داخلی مشکی با دوخت نارنجی، اسپویلر عقب و رکاب‏های کناری اسپرت بهره می ‏برد. 


در نسل نو نیسان سنترا، پیشرانه 8/1 لیتری جای خود را به نمونه 2 لیتری 4 سیلندر داده است و قوای محرکه جدید توانایی تولید 149 اسب‏ بخار و 198 نیوتن‏متر را دارد که به ترتیب 20 و 16 درصد بیش از نمونه قدیمی بوده و از طرفی باعث کاهش مصرف سوخت نیز شده است. ضمنا تمامی تیپ‏ های سنترا با آخرین نسل گیربکس X-tronic  و قیمت 19 تا 22 هزار دلار به بازار عرضه می شوند.
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس